Ga naar inhoud


Schendingen van copyrights en eigendomsrechten


Gast

Aanbevolen berichten

Bij deze wil ik gebruikers wijzen op het feit dat betaaltvproviders, coderingsbedrijven en aanverwanten namen zoals C****L D*****L, S**A, I****O en dergelijk rechterlijk beschermd hebben en dat bij gebruik van deze namen men tegen een ieder gerechtelijke stappen kunnen nemen.<P>Wij als team van moderators en admins van sat4all zullen geen aansprakelijkheid nemen voor overtredingen van de eigendomsrechten van bedrijven en systemen gepost door onze gebruikers.<P>Ik raad iedereen aan dat als zij in een topic namen willen gebruiken welke beschermt zijn door het eigendomsrecht deze gedeeltelijk af te dekken met *****. Nogmaals het is slechts een goede raad aan onze gebruikers en jullie moeten zelf weten of jullie van deze raad gebruik willen maken. <P>Satwatcher

Link naar reactie
Delen op andere sites


Satwatcher,<P>Dit moet je mij eens verduidelijken.<BR>Je bedoelt dat als ik een bepaald coderings systeem noem of een betaalprovider bij naam noemt dit strafbaar is???<P>Het is toch alleen strafbaar als ik een handelsnaam misbruik zoals het aanbieden van een producten onder deze namen!<P>Een discussie voeren over een coderings systeem of over een betaalprovider zou ten alle tijden moeten kunnen.<BR>Kijk maar eens op de TV,in de krant en op onze grote www. Hier zie je alle handelsnamen tevoorschijn komen!<BR>Dit zou dus strafbaar zijn??<P>nogmaals, graag wat meer informatie hierover!<P>Satbee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt te maken met beschadiging van naamsrechten die vallen onder de copyright of eigendomsrecht.<P>Als je dus echt informatief schrijft over een van de bovengenoemde instellingen of producten zal je dus niets te vrezen hebben. Echter als je dingen schrijft die het commercieel belang van de rechthebbende kunnen schaden of schaden dan kan met het oog op het recht op naam en of eigendomrechten een eventuele strafrechterlijke of civiele procedure tegen je opgestart worden. In dit soort gevallen zal het meer om een civiele procedure kunnen gaan omdat de goede naam danwel de doelstellingen van de instelling of het product schade wordt aangebracht.<P>Om echter uit een eventueel schemerveld te blijven adviseren wij altijd het zekere voor het onzekere te nemen en dus bij geringe twijfel te "sterren". Nogmaals is jullie eigen beslissing...wij willen jullie alleen hierop wijzen en erop te wijzen dat wij niet aansprakelijk zijn voor eventuele gevolgen komend uit een posting van een user.<P>Satwatcher

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Satbee,<P>Het klinkt ongelofelijk maar het is toch echt waar.<P>De namen zijn eigendomsrechtelijk beschermd.<P>Kijk bijvoorbeeld maar eens in een computer folder, daar vindt je onderaan de bladzijde altijd verwijzingen naar de handelsnamen en/of logo's van de verschillende softwareboeren.<P>Het is daarom zeker geen loze kreet van Satwacher, oppassen dus. shocked.gif" border="0 <P><BR><B>Redcat</B>

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Redcat,<BR>Dat deze namen beschermd waren was mij bekend! Het ging om het feit als je deze namen in een normale discussie noemt dat je dan op een of andere manier aansprakelijk gesteld kan worden.<P>@Satwatcher,<BR>In dit opzicht zie ik je punt. Omdat de genoemde namen het board en zijn users geen warm hart toe dragen zullen ze alle middelen benutten om je het zwijgen op te leggen.<BR>Het is dus inderdaad beter deze kans niet open te laten en voor de zekerheid de namen te "versterren"<P>Satbee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...