Ga naar inhoud


monoblock + stab


Gast

Aanbevolen berichten

Medesatters,

 

ik heb sinds kort mijn monoblock vervangen door een enkele lnb met stab hh100. Ik wil nu proberen om op 1 schotel de stab met het monoblock te gebruiken, om sneller en zonder motorslijtage van de astra naar de hotbird te switchen. Ik gebruik in mijn settings lnb3 om de draaien, lnb 1 en 2 zijn dus beschikbaar voor het monoblock.

 

Als ik de enkele lnb vervang door het monoblock, geeft dit dan conflicten ergens (diseqc/toneburst) waardoor motor en/of monoblock beschadigen?

 

Ik kan zelf nergens iets vinden over deze wellicht unieke combinatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet ook niet of het kan, maar wil het wel proberen. Wel zou ik graag voor het proberen willen weten of het schade kan toebrengen aan de diverse componenten. Zelf heb ik niet genoeg inzicht in de electronica die er in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de settingslijst maak ik de astrazenders lnb2, de hotbirdzenders lnb1, evenals de zenders van andere sats.

In de instellingen heb ik aangegeven dat lnb3 voor de motor moet worden gebruikt, de 'satmarkers' zijn dus lnb3 (eventueel zou een commands/goto ook geen probleem zijn). Verder meen ik te begrijpen dat de 22khz wordt gebruikt om het monoblock om te schakelen van lnb1 naar lnb2, en dat de stab van deze toneburst geen gebruik maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK Gerdy, bedankt.

 

Als ik inderdaad niets zal beschadigen, denk ik dat ik toch zo eigenwijs ben om het een keertje te proberen. Kost niets, alleen wat tijd. Waarschijnlijk werkt het niet, maar je weet maar nooit.......

 

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...