Ga naar inhoud


Geen verbinding met Humax met nullmodemkabel


Newbie

Aanbevolen berichten

Een kennis wil met zijn laptop, compaq armada 700, settings en software uploaden naar de humax5400z. Dit werkt niet. De kabel is in orde, de software ook. De compoort is ook goed, we hebben het overal geprobeerd, zelfs bij een sat dealer langsgeweest, het werkt bij alle receivers behalve op de humax, daar vertikt die het gewoon. De melding "waiting for connection" blijft gewoon staan. Er gebeurt helemaal niks bij de Humax.

 

 

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb alles geprobeerd, met de standbyknop, met de knop achter. Diverse kabels geprobeerd, zelfs op mijn eigen humax en kabel geprobeerd, zijn kabel op mijn pc en zijn humax getest, geen probleem.

 

De laptop doet het prima met alle receivers maar werkt helemaal niet met de Humax'en. Zelfs op de ID20 werkt het prima. Settings en software doen het gewoon niet op de Humax. Het reageert gewoon niet.

 

De compoort is goed geinstalleerd want het werkt prima op de andere receivers.

 

Ik heb al eerder op het board gezocht maar kan geen antwoord vinden.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat heeft ook niet gewerkt, dat was de 1e wat we geprobeerd hebben. Hij heeft het tot een tijdje geleden perfect gedaan, we hebben die laptop zelfs een tijdje geleden op mijn humax gebruikt in het begin. Er is niks aan de instellingen veranderd.

 

Enige wat kan dat er in de bios misschien iets veranderd is maar ik kan niet in de bios komen. Enige wat ik zie tijdens het booten is het compaq logo, DEL of F1 of een ander functietoets werkt niet om in de bios te komen.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde gehad met een oude Compaq Presario laptop. Na een upgrade van de BIOS was het probleem opgelost. Er stond ook iets in de "release notes" bij HP/Compaq m.b.t. de COM-poort. Kijk ook even naar de handshaking. Werkt een andere laptop wel? Misschien ligt het aan het OS.

 

Success !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal volgende week proberen om in de bios te komen van de laptop.

Het ligt niet aan de OS want met dezelfde OS deed connectde die vroeger wel.

 

Ik zal eens kijken op de compaq/hp site of er misschien drivers beschikbaar zijn en upgrade v/d bios.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet het vast wel maar een IRCI-5400Z met id:01020600 is na dat deze voorzien is van patch software ineens een IRCI-5400 zonder Z met id:00160000 dus kijk even of je alles wel goed hebt ingesteld.. Maar als die kast nog orgineel is dan werkt het zeker niet want dan moet er eerst een andere loader in.

 

succes

DM-7020-Vu Duo- Dm 800 --Iphone4 Jailbreak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat ik de 5400 moet kiezen zonder de Z. Dat hebben we al gecheckt. We hebben ook manueel de ID ingevoerd . Helpt niet. Met deze laptop is al eerder gewerkt aan de humax'en

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

@elpelusa

 

Kun je misschien iets duidelijker zijn? Deze compaq armada werkte tot voor kort wel op een humax, dus het is niet onmogelijk. Zoals ik al eerder zei werkt het probleemloos op alle andere receivers, we hebben het bijna een dag lang getest bij een satdealer, zelfs de idci20 wat toch veel op een humax qua soft en hardware lijkt doet het prima.

 

Een mastera cardprogger werkt prima op deze laptop, hij gebruikt het bijna dagelijks.

 

 

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

zal het probleem wel in de compoort van de armada zitten toch als ie geen krachtig genoeg singiaal krijgt van humax

slechte compoort te lage spanning vanaf de humax gokje weet het ook niet stuur me even een pm als je het weet dan heb ik ook nog wat aan m'm laptop hier

mvg

elpelusa

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...