Ga naar inhoud


toch nog problemen met patchen en settinglijst


Gast

Aanbevolen berichten

heb mijn philips gepacht met v156i. settinglijst van mz zit al bij in de firmware. bij het aanzetten van de decoder ik ik ga naar kanalen die uitzenden vanuit hispasat zijn er een heleboel die een rood vierkantje geven en dat wil zeggen dat er geen signaal is. (niet allemaal) ook staat bovenaan de naam hotbird.

het rare is dat als ik de decoder zelf laat zoeken dat hij die zenders wel herkent en dat er geen vierkantje staat. wie heeft hier een verklaring en/of oplossing voor?

 

nadien heb ik weer de settinglijst van mz willen proggen met flash ctv. maar bij het terug opzetten van de decoder had hij geen kanalen dus heb hem terug zelf moeten laten zoeken. ik had bij het proggen alle vinkjes aangezet, dat was toch juist hé?

wie weet er een oplossing, alvast hartelijk bedankt

groetje casanova

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat : ik had bij het proggen alle vinkjes aangezet, dat was toch juist hé?

 

 

Ook het vinkje "Leeg niet schrijven"

 

Die moet dus niet aan en vergeet de eeprom niet.

 

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Ik denk eerder dat het aan de zenderlijst ligt.
Als iedereen nu zou reageren dat het bij hem wel gelukt is met die zenderlijst, dan wordt dit een heel lang topic!

Ik zie zo vaak dat men de eeprom vergeet te proggen in dezelfde sessie, dan kan het dus ook nooit goed werken.

Nogmaals de screenshot met de juiste instellingen die nodig zijn voor de kanalenlijst in de ontvanger te krijgen.

flashcvt.jpg

M_Z
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo marc,

sorry ik heb me misschien een beetje verkeerd uitgedrukt maar ik heb dus wel degelijk rechts alle vinkjes aan en links het vinje uit zoals jij hebt beschreven. ook de eeprom heb ik in dezelfde sessie geschreven zonder uit service mode te gaan. heb jij misschien een idee hoe het komt dat hij bij verschillende kanalen op hispasat geen signaal heeft bij jouw settinglijst en dat hij als hij zijn zenders zelf zoekt op die kanalen wel signaal heeft?

 

bij het schijven van het flash512 bin bestand heb ik ook alle vinkjes aan gezet, ook het "save", dat is toch ook juist hé?

alvast hartelijk dank voor al de informatie die je me al hebt gegeven en je prachtige site met nuttige informatie,

groetjes, casanova

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je dan inderdaad alles goed gedaan hebt. Het kan dus zijn dat er op Hispasat de laatste tijd veel wijzigingen zijn geweest, want het is alweer een hele tijd geleden dat ik met de Philips de Hispasat kanalen nog eens getest heb. Ik zal dat proberen na te kijken bij het uitbrengen van mijn volgende settings. Kun je alvast eens even aangeven welke kanalen het zijn die bij jou geen ontvangst geven. Is je schotel wel groot genoeg? Er zijn ook een deel kanalen die duidelijk zwakker van ontvangst zijn op die satelliet.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

probleem is voorlopig opgelost want ik heb "kanalen toevoegen" gedaan en zo heeft hij op hispasat 59 nieuwe kanalen gevonden (waarschijnlijk diegene die hij eerst niet herkende).

heb toch nog een vraagje:

ik heb dus astra en hispasat, tot nu had ik nog geen diseqc en moest dus gewoon de kabel wisselen. nu heb ik een diseqc gekocht maar die werkt niet, ik heb enkel beeld op lnb A, moet ik ergens iets instellen of activeren ofzo?

 

groetjes en al op voorhand bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet met FlashCvt de flash512k.bin uitlezen uit je ontvanger (en meteen ook de eeprom uitlezen) en dan kun je de lijst gaan aanpassen met Mediasat Editor Studio. Daarbij kun je eenvoudig zien welke transponders gebruikt worden op de Hispasat kanalen. En dan moet je die transponders in de TPT tabel op diseqc B zetten. Astra blijft dan A en Hispasat wordt dus B.

Daarna kun je de bewerkte flash512k.bin weer terugzetten (en niet vergeten de zelf uitgelezen eeprom ook te schrijven) en nu moet alles werken!

 

Succes,

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

M_Z,

Ik zag op jouw website dat bij het serieel verzenden van de firmware in een van de screenshots... "Ontvanger I/O" dat Nummer 1. save uit staat.. maar in deze screenshot die bij deze threat staat is nummer 1 wel aan...

 

Ik neem nog steeds aan dat de de screenshot op de website ok is.. maar wat doet de 1. save knop dan?

 

Rick Hunter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...