Jump to content
Sign in to follow this  
lummel

Fortec / manhattan kanaalverlies cq door elkaar

Recommended Posts

Fortec / Manhattan 7800 / Manhattan 5900 etc.

 

Lijkt me verstandig om dit topic te kombineren. Ik zie verschillende merken met hetzelfde probleem: kanaalverlies na uitzetten en het door mekaar husselen van zenders.

Meldt eens wie hier nog meer problemen mee heeft en welke ontvanger hij/zij gebruikt. Is het gekomen na een softwareupdate of spontaan uitgebarsten...

Heeft iemand een idee waar de oorsprong van het probleem ligt (Seca2 updates in de lucht of een ander vaag vermoeden) Dit omdat ik meen dat het spontaan bij verschillende ontvangers optreedt.

 

Dus iedereen die een dergelijk probleem heeft, meldt het even.

 

PS, ik heb hier ook een Xtreme staan die zo af en toe zijn hele geheugen aan kanalenlijsten wist... maar of dit hier ook iets mee te maken heeft weet ik niet.

 

Doeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guest

Klopt, heeft allemaal te maken met de flash chip die bij de een het boot probleem geeft en bij de ander het kanalen probleem.

Is dezelfde chip die hier roet in het eten gooit. Zoals bij de software update al staat ; het probleem kan NIET verholpen worden door de nieuwe software (het is dan al te laat) en de machine moet terug voor reparatie. HierNA zal ie wel de nieuwe software accepteren.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien een hele stomme vraag Ozzo, maar valt dit dan onder de noemer produktiefout, of is er iets geweest waardoor de ontvanger van slag raakte?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk, laat ik eens alles in 1 topic gooien, maar dan zie ik dat we er nog eentje aan wijden...

 

Sorry Ozzo, het antwoord wat je daar gaf is redelijk duidelijk, ontrent die Eeprom. Ik zou alleen willen weten wat je bedoelt met die "rommel" die achterblijft.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Daarmee bedoel ik data die achterblijft bij een normale update. Ofwel hij wordt niet goed (genoeg) gewist. Daarom moet ie er uit gesoldeerd worden en dan echt ge-erased.

Daarna zal ie zonder probs werken met de nieuwe software.

 

Ik dacht begrepen te hebben dat de bug in de software zou zitten, vandaar dat de engineerd van Manhattan (de koreanen) weer in de UK zijn om wederom nieuwe software te ontwikkelen en te testen. Ze houden het dus in de gaten.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy