Ga naar inhoud


Fortec / manhattan kanaalverlies cq door elkaar


lummel

Aanbevolen berichten

Fortec / Manhattan 7800 / Manhattan 5900 etc.

 

Lijkt me verstandig om dit topic te kombineren. Ik zie verschillende merken met hetzelfde probleem: kanaalverlies na uitzetten en het door mekaar husselen van zenders.

Meldt eens wie hier nog meer problemen mee heeft en welke ontvanger hij/zij gebruikt. Is het gekomen na een softwareupdate of spontaan uitgebarsten...

Heeft iemand een idee waar de oorsprong van het probleem ligt (Seca2 updates in de lucht of een ander vaag vermoeden) Dit omdat ik meen dat het spontaan bij verschillende ontvangers optreedt.

 

Dus iedereen die een dergelijk probleem heeft, meldt het even.

 

PS, ik heb hier ook een Xtreme staan die zo af en toe zijn hele geheugen aan kanalenlijsten wist... maar of dit hier ook iets mee te maken heeft weet ik niet.

 

Doeg

DB500 - Ubox - Maxplus - Topfield

Visiosat draaibaar - Wavefrontier

---------------------------------

Lummel -> Mad (Hu)max -> alweer

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt, heeft allemaal te maken met de flash chip die bij de een het boot probleem geeft en bij de ander het kanalen probleem.

Is dezelfde chip die hier roet in het eten gooit. Zoals bij de software update al staat ; het probleem kan NIET verholpen worden door de nieuwe software (het is dan al te laat) en de machine moet terug voor reparatie. HierNA zal ie wel de nieuwe software accepteren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mischien een hele stomme vraag Ozzo, maar valt dit dan onder de noemer produktiefout, of is er iets geweest waardoor de ontvanger van slag raakte?

 

DB500 - Ubox - Maxplus - Topfield

Visiosat draaibaar - Wavefrontier

---------------------------------

Lummel -> Mad (Hu)max -> alweer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk, laat ik eens alles in 1 topic gooien, maar dan zie ik dat we er nog eentje aan wijden...

 

Sorry Ozzo, het antwoord wat je daar gaf is redelijk duidelijk, ontrent die Eeprom. Ik zou alleen willen weten wat je bedoelt met die "rommel" die achterblijft.

 

 

DB500 - Ubox - Maxplus - Topfield

Visiosat draaibaar - Wavefrontier

---------------------------------

Lummel -> Mad (Hu)max -> alweer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarmee bedoel ik data die achterblijft bij een normale update. Ofwel hij wordt niet goed (genoeg) gewist. Daarom moet ie er uit gesoldeerd worden en dan echt ge-erased.

Daarna zal ie zonder probs werken met de nieuwe software.

 

Ik dacht begrepen te hebben dat de bug in de software zou zitten, vandaar dat de engineerd van Manhattan (de koreanen) weer in de UK zijn om wederom nieuwe software te ontwikkelen en te testen. Ze houden het dus in de gaten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...