Ga naar inhoud


[Strong] WEER EEN DOOIE STRONG


pillie

Aanbevolen berichten

Ik krijg geen contact meer met mijn srt8000,ctrl+c,cafe en enter helpt niet maar als ik een bin file start in mijn loader dan zie ik via mijn printer dat het wel naar de reciever toe gaat.

De zekering is nog goed.Mijn display is ook dood maar ik hoor de reciever wel aan slaan.Wie weet er nog wat en waar staat een uitleg over hyperterminal?En als ik met editor V5.1 resucitating aanklik dan krijg ik (code d'acces

cafe

fin code d'acces

display on)

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Hallo,

 

als je met je settings editor wel code d'acces krijgt moet je ook met de loader kunnen communiceren.

controleer je com-poort settings even.

Mogelijk heb je de verkeerde compoort in de loader gekozen, of deze helemaal nog niet gezet.

 

compoort moet op 38400,n,8,1

 

als je code d'acces krijgt kun je alstij nog wat naar je ontvanger sturen.

cafe moet je soms een paar keer achter elkaar intypen. Na het drukken van een toets krijg je de vraag om het password, en dan vlot intypen, moet lukken.

Bestandje klaarzetten in de loader, c drukken gevolgd door enter en [start]

 

met hyperterminal kun je eigelijk het zelfde als de loader, verbinding ditect aan de compoort 34800,n,8,1 x-on/off.

nu zie je direct de "prompt" die je anders pas na ^c ziet met de loader. verder gaat alles het zelfde h, voor commando lijst, c voor laden nieuwe firmware e.d.

 

Succes

 

Satq

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg code d'acces alleen in editor V5.1 in Resucitating Display en dan geeft dat progamma cafe

boot_FORCE_ECP_1.6a(DA3NED_VEN_v20.3)

BOOT_1.6.a>

Display ON

En dan gebeurt er helemaal niks. COM settings staan ook goed.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hee, dat is eigenaardig

 

er zit toch echt wel leven in.

Als je dit "boot_FORCE_ECP_1.6a(DA3NED_VEN_v20.3)

BOOT_1.6.a>" ziet zit je al in het servicemenu.

Je kunt eigenlijk gewoon dit programma afsluiten en de loader starten lijkt mij.

in de loader even h [enter] drukken.

volgens mij moet je dan de commando's uit het servicemenu tezien krijgen.

druk c [enter] en stuur je firmware naar het toestel toe.

 

Probeer dit eens.

 

Als je hyperterminal gebruikt moet je contact kunnen krijgen (met de loader ook)

Mogelijk moet je eerst in hyperterminal ook ^C drukken, maar ik denk dat hij direct al met code d'acces komt als je er ook maar één enkele letter naartoe stuurt.

 

Ook met de loader moet dit zo werken.

 

 

 

Satq

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja,dat heb ik al bekeken.De ontvanger stoort op de kabel TV ondanks dat ik geen beeld op de srt8000,Dus de voeding zal het niet zijn,mischien toch dat aarde probleem.Ik moet twee schroefjes uitboren omdat die dol zijn.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rebel

De melding die Pillie krijgt in zijn kanalen editor geeft toch aan dat er communicatie is via de compoort? Ik ken de editor niet, maar de melding lijkt mij toch duidelij kiets wat uit de strong komt.

 

@Pillie

Heb je de voedings spanningen allemaal al eens gemeten?

Dit zou het ongeveer moeten zijn:

 

1 (rode draad) 30V

2 0

3 0

4 20

5 0

6 0

7 5.2

8 2.5

9 2.5

10 12.3

11 24

 

Deze spanningen kun je ook meten als de voeding uit de ontvanger is. de 24 V op pen 11 staat dan een beetje te hikken tussen ca 15/19 V

 

Er staat op de site van rebel een nog mooier lijstje.

 

Als dit goed is moet je toch de loader nog eens proberen, de juiste compoort even kiezen en een aantal keren [Ctrl] + [c] drukken. Vertrouw je de loader niet, probeer dan met hyperterminal een verbinding te maken, instellingen:

Direct naar com1 (of com2 maar net wat je gebruikt)

38400

8

Geen

1

Xon / Xoff

 

Als je dan wat in je terminalscherm tikt moet je reactie krijgen, zo niet probeer dan ook [Ctrl] + [c] op een gegeven moment moet je iets zien, mogelijk de text code d'acces.

Zo niet, dan denk ik dat ie toch wel erg dood is.

 

Probeer eens een de meldingen die je ziet even naar het kladblok te kopieren, dan kun je ze makkelijk gebruiken in een volgend mailtje.

 

Succes

 

Satq

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...