Ga naar inhoud


Verlies van Ned zenders met 1.56i firmware


gamgra

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Heb een philips DSX-7071 met 6071 V 1.56i Firmware en gebruik Oslink met H2Deetoo 1.4.

 

Regelmatig doet zich een probleem voor waarbij een aantal Ned. Irdeto zenders niet meer te benaderen zijn, meestal Ned.1 en Rtl.4.

 

Ik heb in het + / B / 7 configuratie-menu reeds enkele aanpassingen uitgeprobeerd, zoals het aan/uit zetten van de "EMM voor emu cam" en "EMM info", echter met wisselend resultaat.

Het probleem treedt meestal op nadat de decoder geruime tijd op EEN Nederlands kanaal afgestemd is geweest.

Het probleem is alleen op te lossen door de gehele firmware opnieuw te Flashen, andere 6in1 files biedt zeker GEEN oplossing.

Met eerdere Firmware deed dit probleem zich niet voor, de Seca2 kaart werkt probleemloos op Seca.

 

Mijn vraag is; "wat doe ik verkeerd" en hoe kan het probleem opgelost worden.

 

groeten

gamgra

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


+,b,1,0

Verder niets aan doen.

Wel via het serv knopje je auto systeem aanpassen : MULTICAM.

 

Bij mij weten is dit een zeer stabiele , mooie Firmware

Groetuh,

Satlux

 

Topfield 7700 Hsci , Philips 2212

Echostar ap700 , Jaeger 99 G

Triax 78cm , Triax 64cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Euromuis

 

Bedankt voor je interesse in mijn probleem.

 

Laat ik voor alle duidelijkheid even vermelden dat ik echt onder de indruk en dankbaar ben voor hetgeen jij en je collega's presteren.

Aangezien jullie groep een mate van perfectie nastreeft kan ik dan ook met gerust hart mijn probleem aan je voorleggen.

 

Ik werk met V1.56 Beta3, schijnbaar zit het probleem ook hierin, ga nog even wachten voordat ik terug ga naar V1.50ii.

Volgens mij had ik hiermee geen last van dit lastige probleem.

Het valt me wel op dat anderen, schijnbaar geen of minder last hebben met het verlies van Nederlandse kanalen, misschien beperkt het probleem zich tot de DSX7071.

 

groeten

gamgra

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

je bent niet de enige. Ik heb een dsx 6073 onvanger en werk met firmware V1.56 Beta3 en kan ned 1,2 en 3 wel onvangen maar de overige nederlandse zenders als RTL4 etc. niet terwijl met de originele Canal+card alle zenders wel werken (instelling SECA2). Heeft dit misschien te maken met de multichannel remote key die ingevoerd moet worden.

Ik maak gebruik van emtec funfiles.

 

groeten

Milkids.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou de laatste settingslijst van M_Z erin zetten en de downloader 1.2 files gebruiken. Niet die van downloader zelf, maar rechtsboven staat 3W, klik hierop, en download de 5-in-1 july files.

 

met masterburner in advanced mode ook de interne eeprom proggen. Dad vergat ik eerst en toen had ik veel beeldverlies op de NL-zenders. Nu helemaal niet meer. Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jimmy,

 

Ik heb de 3w file die jij aanraadt reeds geprobeerd samen met een half dozijn anderen, het ligt NIET aan de files.

Kan wel een andere settingslijst proberen, jij spreekt over de laatste settingslijst van M_Z, is dat niet dezelfde die in V1.56 Beta3 zit?

 

groet

gamgra

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik kijk met een Philips decoder en heb geen enkel probleem met het ontvangen of uitvallen van beeld of zenders.

Zelf gebruik ik de files die op de DVB site staan in drie versies, die werken, na wat irdeto problemen, weer perfect!!

 

De Firmware is dus niet de oorzaak van je probleem.

 

Hoe programmeer je de firmware in je decoder?

Welke files gebruik je?

Hoe programmeer je de funcard?

Wat is de kwaliteit van je funcard?

Wat is de kwaliteit van je schotel ontvangst?

enz. enz.

Dit zijn geen vragen, maar ik wil alleen maar aangeven dat vele dingen de oorzaak kunnen zijn van het probleem.

 

Suc6

Grts, euromuis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gamgra

ik weet niet of het dezelfde is, maar nadat ik de nieuwe lijst erin had gezet, met de nieuwe files waren mijn problemen opgelost. Het is toch het proberen waard denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier dus ook het probleem met een DSX 6072 nu met inmiddels versie v1.55NL (v624NL)

Ziet er overigens goed uit mooi menu.

 

Maar vanavond gemerkt dat al m'n code's weer van de Fun af zijn staan een soort uitroeptekens en een datum van 14 juni 93.

 

Vanochtend nog nieuwe erop gezet nu van hu*** maar hiervoor had ik andere mbv down...... die waren er ook opeens van af.

 

Ontvanger had wel aangestaan toen ik naar m'n werk was (middagdienst).

 

Gr. Ed

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...