Ga naar inhoud


plaatsen schotel


belened

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben nieuw in het satelliet ontvangst wereldje. Ik heb eerst veel zitten lezen in de diverse forums en daardoor is mijn enthousiasme gegroeit. Ik heb een setje gekocht: humax 8000, visiosat 90cm, sg 2100, invacom lnb zodat ik meerdere satellieten kan ontvangen.

Na aanleiding van de diverse tips op deze site ben ik begonnen met installeren. Tegelvoet op plat dak, paal waterpas, motor op 0 graden, schotel ervoor. Moter op 52 graden en schotel op 32,5 graden. Met de Humax naar sirius motor loopt naar 5 graden oost wat bijstellen en beeld. Idem voor de Hotbird. Alleen de Astra 1 lukt niet?

 

Hierna geprobeert zonder motor, hierbij lukt me niet om een enkele satelliet te ontvangen.

Motor teruggeplaatst en wederom lukt me niet (meer) om een satelliet te ontvangen.

 

Mijn vraag is hoe kun je uitsluiten of een van de onderdelen niet defect is, zoals een LNB, kabel.

 

Is er een opstelling, als referentie, welke het altijd moet doen?

 

Elke tip is welkom.

 

Bij voorbaat dank

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik denk dat je motor verkeerd staat zet het maar op 38 graden(elevatie)en je motor op 0gradenen je schotel er recht er in en vast zetten de motor niet te vast draaien naar 5.0 oost draaien(met de hand)en met de elevatie van de schotel de siruis satelliet opzoeken ik weet niet of je een analogeschotel gebruikt om te afstellen zo ja de zender pik cyprus sat opzoeken tot je goede signaal hebt als je geen analoge ontvanger hebt om aftestellen dan wordt het afstellen iets lastiger dan kun je eventueel de menu van je ontvanger(signaalmeter) gebruiken om aftestellen, als het een maalgoed staat dan kun je van oost tot west over de clarcbelt fietsen en als het je dan niet lukt kan ik het wel eventueel voor je afstellen ik heb er profesionele afregelaparaat er voor.

success,

gr,

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...