Ga naar inhoud


HELP infrarood ombouw i.v.m. burenstoring.


Gast

Aanbevolen berichten

Mijn buurman en ik hebben allebij een powermid (voor de infrarood overdracht van de afstandbediening)van marmatec en een humax en philips tv.

 

Erg leuk maar de zaak reageerd op elkaar en das nie leuk.

 

Nu werkt dit spul op 433 MHz (zie stikker).

 

Ik heb het ff bekeken binnenin zit ocilatortje in zonder kristal alleen een ferriet spoeltje die je in en uit kunt draaien voor waarschijnlijk de freqwentie.

 

Is het te realiseren dat dit een paar MHZ omhoog of omlaag gaat zodat mijn buurman en ik elkaar niet meer in het vaarwater zitten????

 

Ben je daar een frecwentiecounter voor nodig?

 

De groeten en het zal mij benieuwen naar de reaties voor dit grappige maar wel een probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

Met een goede scanner-ontvanger moet het ook kunnen lukken.

Deze op de gewenste frequentie instellen, en draaien aan de spoel toet het signaaltje ontvangen wordt.

 

Maar het lijkt me vreemd det de frequentie door een simpel (toko)spoeltje bepaald wordt.

Vanwege de type goedkeuring worden er wel zeker eisen gesteld aan de frequentie-stabilietijd.

Meestal wordt bij dit soort eenvoudige zendertjes hiervoor een keramische-resonator gebruikt.

Sucsess met aanpassen...

 

Groetjes,

Erik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zender boven zou ik misschien af kunnen regelen omdat er een radiosignaal uitgezonden word, inderdaat misschien met een scanner.

 

Maar nu de ontvanger die beneden staat die moet ook afgeregeld worden maar deze ontvangt alleen en zend alleen infrarood uit.

 

Op het zender gedeelte van de print zit een plastic busje doorsnede +/-6mm waar 2 x een koperwikkel is omgedraait van een doorsnede van 0.6 mm

Hierin kan een ferrietkern een stukje worden in of uitgedraait.

 

Ik zal morgen anders een foto maken van het zendergedeelte 2 bij 2 cm?!

 

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...