Ga naar inhoud


MediaSatEditorStudio 2.2 - nu ook Nederlands


M_Z

Aanbevolen berichten

De mooiste editor voor ALLE mediasat ontvangers is nu te downloaden. Ik heb in samenwerking met de maker (uit Polen) de nieuwste dutch.ini file ook weer aangepast. Je vindt hem via het nieuwsoverzicht.

 

Nieuw is dat je nu ook de Swap/Wissel diseqC functie (bekend van FlashCvt) kunt toepassen, en een Highlight functie voor alle verschillende diseqc ingestelde kanalen. Ook fijn is de paketverschuif methode. Hiermee kun je paketten kanalen (van 1ste favoriet t/m 2de favoriet bijv.) compleet verschuiven. Het zijn een aantal mogelijkheden die na wat oefening best handig kunnen zijn.

 

Het belangrijkste nieuws is echter voor de Strong ontvangers, die inmiddels met 4000 kanalenlijsten werken. Tot op heden kon deze editor niet overweg met dit type lijsten, maar dat is hierbij dus aangepast. De Strong werkt met TCN TCS en TPT lijsten. De TCN lijsten bevatten alleen de kanaalnamen, en de TCS de parameters hiervoor. De TPT uiteraard de transponders. Nu kan ik ook weer conversies maken van Philips lijsten voor Strong ontvangers.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Mark,

 

Is het misschien ook mogenlijk om met dit programma of ander de lijst met kanalen aan te passen/wijzigen d.m.v. het gebruik van een oslink??

 

Dus niet serieel..

 

Al vast bedankt voor de moeite

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja natuurlijk is dat mogelijk, daar is dit programma juist voor bedoeld! Het is een kanaleneditor, en misschien wel de beste van allemaal. Maar...

 

Je moet gewoon met Oslink v2.99a de flash512k.bin uitlezen. Die bewerken met de MediaSatEditorStudio en dan weer terug zetten met Oslink v2.99a. Als je de ontvanger aangekoppelt laat terwijl je de wijzigingen toepast hoef je niks anders te doen, wil je tussendoor kijken, moet je ook even de eeprom uitlezen en die later terugzetten samen met de flash512k.bin.

 

De MES2.2 kan dus niks uitlezen of schrijven, maar kan wel alle soorten lijsten openen en aanpassen op eigen volgorde/smaak.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik de nw settings download mij m-z.

en vervolgens de flash uitlees en bewerk met dit programma.

voor mij houd dat in veel kanalen verwijderen omdat ik alleen astra heb.

en vervolgens de veranderde flash 512 opsla.

dan doe ik met flash cvt eerst de flash en dan de eeprom programeren kan dit?

of moet ik ook nog wat met de eeprom doen?

 

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bijna goed, je doet zelfs 1 stapje te veel. Je hoeft niet je eigen flash uit te lezen.

 

1. Open met MES2.2 de flash512k.bin (uit de settings zipfile)

2. Verander naar eigen goesting

3. Sla de nieuwe zelf aangepaste flash512k.bin op

4. Prog met FlashCvt of Oslink de flash512k.bin

5. Prog de bijgeleverde eeprom file (uit de settings zipfile)

6. Klaar!

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...