Ga naar inhoud


Nokia 6310i en Bluetooth


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo GSM-ers..!

 

Ik zit met een probleempje.

Gisteren heb ik een Bluetooth USB adapter gekocht (Sitecom CN-500). Ik wil namelijk het programma Nokia PC Suite op mijn laptop (Dell Inspiration 4000 met Win2K) gebruiken om bijvoorbeeld een SMSje op mijn laptop te schrijven en dan via Bluetooth naar mijn Nokia 6310i te zenden en te versturen. Dit werkt prima met de kabel of infrarood, maar ik wil het graag via Bluetooth doen.

Er is prima communicatie tussen mijn laptop en de telefoon als ik bluetooth gebruik. D.w.z. ze zien elkaar en ik kan d.m.v. mijn telefoon en laptop het internet op.

Het probleem is alleen bij het programma: Mokia PC Suite.

Als ik hier de in Connection Manager aangeef dat ik via Bluetooth wil communiceren, krijg ik de fout melding: "Media is not supported, check your system for media settings".

Ik heb ook geprobeerd in het programma: Modem Setup van Nokia het Bluetooth Modem te installeren. Hier kan ik kiezen uit: Bluetooth, Cable en Infrared. Hier kan ik alleen Cable en Infrared aanklikken. Bluetooth is grijs, dus niet mogelijk. Verder wordt hier nog vermeld dat ik indien ik geen Nokia Connectivity Card DLT-4 gebruik, ik het Bluetooth Modem manuel moet instaleren.

Hier loop ik vast, want bij modem instellingen wordt tijdens het installeren het modem wel herkend maar als "unknown Modem geinstalleerd en de boel draait gewoon niet.

Iemand misschien die hiermee ervaringen heeft..?

 

B.v.d. Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites


Check hier eens.

 

De bluetooth stack die de 6310i heeft is niet 100% compatible geloof ik, logomanager heeft versie 5.50 of hoger nodig om er goed mee te werken. Als je een lagere versie hebt zou je misschien naar een Nokia service center kunnen gaan voor een update.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...