Ga naar inhoud


Dreambox start niet naar foute mount


Gast Dreamon

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds enkele weken een dreambox... wie niet hier.

Heb NFS geinstalleerd en als werkte perfect kon de mp3's afspelen. Erg mooi allemaal.

 

Alleen heb ik gisteren het verkeerde ip-adres gebruikt. die van de dreambox i.p.v. de pc ERRUG DOM van me.

 

mount -t NFS -o nolock 192.168.0.<b>2</b>:/dreambox /hdd

 

Nu start mijn doos niet meer op. Zie alleen het dreamlogo op het display en heb verder geen beeld. Ik kan hem wel resetten.... maar helaas. Met dreamup krijg ik geen verbinding.... (ja connectie e.d. allemaal goed ook een 0-modem kabel). Met hyperlink krijg ik vreemde info. Zie afbeelding.

 

WIE O WIE KAN ME HELPEN......

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe even een flash erase. Dat doe je door de linker bovenknop, tijdens opstarten, ingedrukt te houden totdat je op LCD display iets ziet staan zoals 'flash erase'. Dan zal hij weer goed opstaren. Je ben dan wel al je settings kwijt.

 

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ronald,

 

Bedankt voor je tip, maar wat ik ook doe ... geen flash erase en de hyperterminal geeft constant dezelfde codes als in het schermpje hierboven...

 

S.v.p. meer suggesties.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de instellingen verkeerd van de hyperterminal, maar deze en dreamup geven de volgende schermen weer.... hier blijven ze beide op staan (hangen)

 

Wie helpt mij verder........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt, neem ik aan, toch niet zowel HyperT als dreamup tegelijk in gebruik, dan hebben ze ruzie over de seriele poort.

 

Als er na Dreambox DM7000 niets meer komt, dan lijkt mij dat op een bootloader probleem, maar ik kan me vergissen.

 

Wat gebeurt er als je 2 maal op enter drukt als je 'Dreambox DM7000' ziet?

 

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee die gebruik ik niet tegelijkertijd... Als ik 2 maal op enter drukt als er 'Dreambox DM7000' op het terminalscherm staat, gebeurt er helemaal niets.

 

Ronald of iemand nog meer suggesties!!!! :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

het feit dat hyperterminal stil wordt na DM7000 is zorgwekkend, het zou nog kunnen dat de instellingen controle karakters die misschien meegestuurd worden uitvoert doordat hij nog op auto detect terminal emulatie staat? Nog even voor alle zekerheid:115200,8,N,XON/XOF en emulatie ANSI zou je in staat moeten stellen om meer te zien en dan ook de regel met de console instelling te kunnen wijzigen als hij tenminste door wil starten.

 

Van een (al wat oudere) Traveller Release kan ik me herinneren, dat er een discussie was over het gebruik van een versie 2 dreamup. Traveller leverde toen zelf een versie 1.10 mee om z'n image mee op de box te zetten. Wellicht is dat nog een poging waard.

 

groet skippy2

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dan misschien nog een laatste trucje dat kan helpen. Geef je PC hetzelfde IP-adres als die van de box. Je zal dan een duplicate IP-adres melding krijgen, maar misschien zorgt dit er voor dat de box de NFS mount naar je PC wil leggen en dan toch doorstarten. ALs je namelijk maar door die startup heenkomt kan je tenminste de flash proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft geen zin meer. Na een flash erase zijn alle door de user gemaakte veranderingen weg, dus ook de gemaakte mounts. Een flash erase wil zefs al niet meer lukken. Als er in hyperterminal niets meer komt te staan dan DM7000, dan is het tijd voor een dealer bezoekje.

 

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

retourtje dealer.... hmmm daar ben ik al helemaal niet blij zal ik wel weer een paar weken moeten wachten.

 

Hoe kan zoiets voorkomen worden, is hier software voor beschikbaar. Ben anders bang dat ik hem straks weer na 1 week kan terug sturen :-(.....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...