Ga naar inhoud


Hoe vind ik een PCR & PMT PID


Gast pcinfo

Aanbevolen berichten

 

Hoi,

 

Zowel in de PET als Xamuh lijsten ontbreekt Record international op hispasat. (FTA)

 

Welnu heb ik op lyngsat wel de serviceID, Video PID en Audio PID gevonden maar niet de PCR & PMT PID. (24, 4810, 4811)

 

Waar kan ik die vinden en wat betekenen de PCR & PMT PID eigenlijk????

 

HELP,

 

pcinfo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik kan me niet voorstellen dat er niet iemand is hier op het forum die deze vraag kan beantwoorden.

 

Ben zelf al eeuwen op zoek naar het antwoord.

 

Ik krijg t probleem als ik de fantastische humax zenderlijsten van PET 123 in een topfield probeer te plaatsen. Alle zenders met PMT 0 verdwijnen in de topfield.

 

Groetjes.

Lotusje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn een aantal mogelijkheden.

Het makkelijkste is om met je ontvanger het kanaal te downloaden. Dan vindt je ontvanger de PMT en PCR zelf.

Vervolgens kan je dan ook de zenderlijst vanuit je ontvanger in de pc zetten en zie je alle pids.

Als je handmatig een kanaal in de settings lijst wilt toevoegen: in 9 van de 10 gevallen is de PCR pid gelijk aan de video pid. Is dat niet het geval, dan is het bijna altijd 8190.

Overigens heeft de Humax geen moeite om een kanaal, waarvan in de settingslijst geen PMT is ingevuld, te vinden. Hoe dat zit, als je de lijst in een ander type ontvanger zet, zou ik niet weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lotusje

 

Zodra ik de kanalenlijst download van naar mijn otvanger naar mijn pc veranderen bij veel zenders de pmt pid in de waarde nul. Vanaf versie toh 3.0 is dat begonnen. Helaas is het nu te veel werk om alle zenders na te gaan lopen om de pmt pids goed te gaan zetten (humax doet dat zelf)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...