Ga naar inhoud


Vervanging defekte AD3600IP-Viacess


Gast

Aanbevolen berichten

Hello,

 

Ik heb een problem. Ik heb een kortsluiting gehad. Mijn AD3600IP is nu defekt. Ik heb de zekering vervangen. Bij het inschakelen blijft het LED draaien, maar verder gebeurt er niets. Ik heb hetzelfde reeds voor 2 jaren gehad met mijn AD3000IP.

 

Waarschijnlijk zijn deze Echostar niet zo goed afgeschermd tegen kortsluiting.

 

Nu wil ik een anderen kopen. Zijn er momenteel betere Receivers dan deze AD3600IP. Ik ben niet meer zo op de hoogte wat er de laatste jaren op de markt gekomen is of wat er komen gaat. Ik heb een draaibaar system en heb diverse CAM.

 

Wie kan mij adviseren?

 

mvg

Gérard

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Gerard_Dirks

 

Hoewel ik altijd iets gehad heb met Echostar moet ik nu heel langzaam toegeven dat er ook andere merken zijn.

Ik heb het plezier gehad om een paar dagen te mogen spelen met een Topfield 3000IP pro. Deze kan zowel diseqc 1.2 aan als wel een losse motor/actuator 3A/36volt Ook het goedkopers broertje de 3000 pro zonder aansturing voor een losse motor zoals de yeager 99 of de 107.

 

Ik ben erg onder de indruk over de zaptijd van de gecodeerde zenders, de beeld kwaliteit, en de vele mogelijk heden die het menu je geeft om satellieten en transponders bij te werken.

 

Ook de infobalk in het beeld vind ik erg plezierig. Deze geeft erg veel informatie over de zender waar je op dat moment naar kijkt. Dit is natuurlijk wel persoonlijk.

 

De Topfield laat zich niet al te moeilijk installeren als je hem uit de doos haalt. Alleen moet je wel zorgen dat je als eerste een software update doet( op de Astra) om het seca twee verhaal goed te krijgen. Hier heeft ie het zonder deze update veel moete mee.

 

Waarschijnlijk zullen er wel veel meer ontvangers goed zijn en meer kunnen. Denk bijvoorbeeld maar eens aan het UCAS idee. Dit geeft je de mogelijkheid om wat meer met je ontvanger te spelen.

 

Maar als je een waardige vervanger zoekt voor de Echostar dan denk ik dat je met de Topfield 3000IP pro een hele aardige ontvanger hebt.

 

Succes met je keuze.

 

Janhendrik....

Uitgeschoteld door de verhuizing......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik volg de discussies over Echostar al een tijdje en ik vind het zo langzamerhand wel een heel slecht punt van dit merk. Al uit begin jaren negentig kom je verhalen tegen van mensen die vanwege de defecte voedingen geen Echostar meer willen, en kennelijk hebben ze dit nog steeds niet onder de knie. En dan met zo iets simpels als een actuator sturing. Jammer, want voor de rest zijn het wel echt ontvangers voor de serieuze schotelliefhebber waarbij de makers ook nog aan de detectiegevoeligheid hebben gedacht. Dat is met andere merken altijd maar weer de vraag en de reviews zeggen daar ook maar zelden wat over.

 

Harry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...