Ga naar inhoud


TPS in Seca?


Gast

Aanbevolen berichten

Beste kijkvrienden,<P>Sinds hedenavond meldt de DVB2000 software van mijn Nokia9600, dat een aantal TPS-zenders op de Hotbird zowel in Viaccess als in Seca gecodeerd zijn. Het gaat om:<BR>10.758V TPS, 27.500, 3/4: Cinestar1, Cinestar2 en Fun TV.<BR>10.796V TPS, 27.500, 2/3: Regions, Mezzo, Festival en Histoire.<BR>Als ik deze zenders in de lijst zet, meldt de Aston-cam, dat ik niet het recht heb om naar deze zenders te kijken (de mededeling, die je altijd krijgt als de codes van een zender op de card ontbreken).<BR>Wat gebeurd hier?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jos, TPS zendt nog niet zo lang uit in Seca ('t is te zeggen: enkele kanalen gebruiken ook Seca)... De code's van TPS staan nog niet op uw kaartje gewoonweg omdat ze er momenteel (0:57u) nog niet zijn smile.gif<P>TPS zal wel komen!<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo ik ben een newbie<BR>Trying not to offend anyone.<BR>Het verbaasd me dat TPS in SECA/Mediaguard uitzend. In Frankrijk is er naamelijk een groote strijd tussen C+ en TF1 + nationaale zenders (france2 France3) +M6 die de eigenaars zijn van TPS.<BR>Mischien is het mogelijk dat binnenkort de nationale F2 + F3 free-to-air moeten zijn of dat ze seca gaan voor alleen Frankrijk.<P>Als heel TPS naar dualcrypt gaat zou dat mooi zijn.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, zo ligt het niet helemaal. TF1, France2, France3 en M6 bezitten slechts een beperkte hoeveelheid aandelen van TPS. Onderdeel van deze deal is, dat TPS het alleenrecht voor digitale verspreiding van deze zenders heeft. Daarom zullen deze zenders in ieder geval tot het moment dat deze overeenkomst wordt beeindigd, ongecodeerd analoog blijven uitzenden.<BR>Maar er gebeuren momenteel merkwaardige zaken in het Franse medialand, niet alleen met Canal Sat Dig en TPS, maar ook met ABSAT. Inmiddels kunnen abonnees van CSD er een aantal zenders van ABSAT als pluspakket bij krijgen. <BR>Het zou me niet verbazen als het op korte termijn tot een algehele fusie komt tussen de drie providers, hetgeen dan door gebrek aan concurrentie de kwaliteit natuurlijk niet ten goede zal komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...