Ga naar inhoud


Ervaringen met Humax CI-8100PVR


GNcontrol

Aanbevolen berichten

Ik ben geinteresseerd in de nieuwe Humax CI-8100PVR

Heeft iemand van jullie al ervaring opgedaan met deze ontvanger ?

Ik ben met name geinteresseerd in de werking van deze ontvanger in combinatie met de gangbare CI-modules, zoals MM, AXAS of ICE (Joker)

 

GNcontrol

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

  • 1 maand later...

Ik ben van plan om ook een Humax Ci-8100 PVR 40GB te kopen. Wat zijn jouw bevindingen van deze reciever? waar kan ik settings, firmware en andere update's vandaan halen?

Werkt deze reciever goed samen met een Magic Module of Matrix Relaoded CAM, of is een andere beter, zo ja welke? of heb je bij deze reciever geen MM nodig? En hoe functioneerd de HD?

 

Thanks!!!

 

Davy

Link naar reactie
Delen op andere sites

DvAsten,

 

Ik ben zeer tevreden met deze receiver.

 

Updates zijn te ontvangen via satelliet of te uploaden via de PC, updates via de PC zijn te downloaden vanaf de Humax website.

 

Ikzelf gebruik een SkyCrypt Jokercam en hiermee werkt de 8100 prima, ook de Aston cam 1.05 werkt goed.

 

Van zenderlijsten zijn er nog maar een paar te vinden op het WWW er is via de Humaxwebsite een editor beschikbaar.

 

Over het functioneren van de HD kan ik alleen maar schrijven, géén probleem alleen het "terugspoelen" mag voor mij iets sneller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:


Over het functioneren van de HD kan ik alleen maar schrijven, géén probleem alleen het "terugspoelen" mag voor mij iets sneller.


Hoe werkt het timeshiften?

En hoe snel/ traag is het "terugspoelen" dan wel niet, je zou denken dat dat nauwelijks tijd mag kosten bij een harddisk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Timeshiften werkt eenvoudig en goed, ik geloof tot 60minuten maar dit heb ik nog niet uitgeprobeerd alleen met een minuut of 15.

 

Ik dacht dat terugspoelen met een HD sneller ging. Terugspoelen kan in 3 snelheden en gaat niet echt langzaam, maar omdat ik alleen kennis heb van een HD in een PC had ik er een ander idee van.

 

Toch nog fff geprobeerd vandaag en ik merk op dat er ook nog de mogelijkheid "Direct Jump" (springen naar een zelf te bepalen gedeelte van de bv opgenomen film) mogelijk is wat dus wel echt snel gaat.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor je snelle reactie!!!

 

Koop hem aankomend weekend met:

- Humax Ci-8100 PVR 40GB + Magic,Joker of Matrix Reloaded Module (weet nog niet welke ik moet kiezen)

- schotel 100cm. aluminium

- Invacom single LNB

- DTN (Stab) Rotor Diseqc 1.2

- USB programmer

- muurbeugel, Coax kabel en 2 F-connectors

 

Mij is alleen opgevallen dat er op het moment nog erg weinig op het web van te krijgen is. Als jij een settingslist heb zou ik hem graag willen hebben.

 

Thanks!!!

 

Davy

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...