Ga naar inhoud


blokkerig beeld bij Q...n


Aanbevolen berichten

Kan het zijn dat je bepaalde muziek dvd's blokkerige beelden krijgt, (met copieren)

We hebben dit maar met 1 dvd, alles al geprobeerd, maar het blijft een schokkerige toestand, het geluid loopt wel goed.

Ik weet niet of ik de naam van de groep moet plaatsen hier?

Groetjes Socram

Vu+Duo Open Pli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


De betreffende DVD waar jij het overhebt is inderdaad een kl**e dvd om te rippen.

Het beeld is fullscreen, de audiotrack (dts) is a-sociaal groot. Het probleem is dat je alles moet comprimeren tot 4.7 GB, de omvang van een dvd-/+r.

 

Voor de meeste films voldoen programma's als dvdshrink en dvd2one. Er is wel kwaliteitsverlies, maar meestal is dit niet, of nauwelijks opvallend. Die wembley dvd (want daar gaat het over) is echter een ander verhaal. Met dvdshrink en dvd2one zeer teleurstellende resultaten. Alleen het weglaten van de DTS track geeft nog een redelijk resultaat. Echter, het weglaten van die track is ronduit zonde.

 

Dvdshrink en dvd2one maken gebruik van downsampling, maar "strippen" bepaalde informatie uit het mpeg2 signaal. Dit heeft als voordeel dat het ERG rap gaat, maar als nadeel dat bij bijvoorbeeld lange films, er erg veel beeldinformatie verloren gaat. En dat zie je. Een gestripte wembley dvd lijkt wel vcd of erger qua beeld.

 

Voor deze dvd heb ik eigenlijk maar 1 tip: downsamplen met goeie software (zoals cce, ofwel cinemacraft encoder) en de dvd opnieuw authoren. Dit heb ik zelf ook gedaan en het resultaat is vele malen beter. Downsampelen neemt echter veel tijd in beslag (lees vele uren) en is niet bepaald een eenvoudig klusje.

 

-edit-

Zojuist heb ik een draadje aangemaakt met daarin een "handleiding" hoe ik dvd's backup met behulp van CCE.

 

DB500s met gemini, enorm ruk uitgerichtte 100cm triax op een moteck motortje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...