Ga naar inhoud


Mogelijk internetaanval op komst


Gast Ringo

Aanbevolen berichten

AMSTERDAM - Een grote aanval van hackers, met als doel het platleggen van internet, is mogelijk aanstaande. Internetdeskundigen zeggen dat er de afgelopen dagen grote aantallen scans zijn uitgevoerd op computers die mogelijk gehackt kunnen worden. Dat schrijft CNN op haar site.

 

Het Amerikaanse ministerie voor binnenlandse veiligheid zegt dat de hackers een gat, waarvoor Microsoft op 16 juli reparatiesoftware uitbracht, willen misbruiken. Het gaat om een kwetsbaarheid die voorkomt in Windows 2000, Windows XP, Windows NT en Windows Server 2003. Experts zijn bang dat computergebruikers de benodigde reparatiesoftware nog niet hebben, zodat die computers open staan voor een aanval.

 

De computers kunnen worden beschermd door de reparatiesoftware van Microsoft te downloaden.

 

Bron: nl.nu

 

Greetzzz

 

Ringo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier draait 3 keer Windows XP, en een kennis heeft het bij mij geprobeert om met een tooltje die exploit te proberen en dat werkte niet.. Goede firewall helpt, hoe heet die fix van M$? Zal ik het maar ff fixen voor de zekerheid.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je windows autoupdate gewoon aan heb staan is er niks aan de hand maar heb je lange tijd geen windows update gedaan (wat zekers niet slim is)

Dan moet je de onderstaande patch downloaden en installeren!

 

Microsoft reparatiesoftware

 

zoals je al kunt zien is de patch al op 16 juli uitgekomen maar nu wordt het nieuws waarom bekend gemaakt.

 

Greetzzz

 

Ringo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet altijd een beetje lachen om dit soort zaken. Wat heeft het voor zin dat hackers in jouw systeem snuffelen en het is niet moeilijk om alles dicht te spijkeren.

 

Zelf draai ik diverse systemen achter een getweaked adsl modem, dus achter NAT. Als je dan ook nog eens binnen je netwerk een softwarematige firewall smijt laat ze dan maar komen. De ouwe NT 4 server staat dag en nacht aan ivm met ftp en mailserver en de eerste hack moet nog komen.

 

En kids die met simpel progje een poortscan doen of een trojan binnen willen smokkelijn maken helemaal al geen indruk. Onbekende mail gaat direkt de pr..bak in.

 

Het zijn vooral de grote bedrijven die er last van hebben. Oorzaak slechte systeembeheerders een onbetrouwbaar personeel is nummer 1.

 

Dat window rammelt aan alle kanten weet iedereen nu wel dus sluit zelf je deur is het advies.

 

gr,

 

HuBit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...