Ga naar inhoud


Algemene info gezocht


Gast

Aanbevolen berichten

Ik ben een nieuwe schotel gebruiker en ben eigenlijk op zoek naar algemene info m.b.t instellen van transponders , kanalen , schotel , etc.. Het is me tot nu toe wel gelukt om de (draaibare) installatie uit te richten op sirius. Nu moet ik denk ik kanalen etc gaan zoeken aangezien ik nieuw ben zijn alle links of info van harte welkom.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


met een editter kun je eenzendersettingslijst in je extreme setten dan hoef je niet alle zenders te zoeken je hoeft alleen nog maar de motor op de juiste standen te zetten en dat op te slaan kijk ff bij het ucas toppic daar hoort de extreme bij suc6

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel te doen maar eigenlijk onbegonnen werk om zelf alle zenders van alle satellieten handmatig of automatisch in te laden!

 

1) Het is al een bijna een onmogelijke taak om de juiste satellietposities te vinden zonder deze te zoeken via reeds voorgeprogrammeerde zenders in de ontvanger.

 

2) Wanneer je een satelliet scant, dan krijg je wel alle zenders van deze satelliet in de ontvanger maar dan staan ze allen door elkaar; een "scan procedure" loopt eigenlijk de 4 banden van de satelliet af (horizontaal laag, horizontaal hoog, verticaal laag en verticaal hoog; telkens van de laagste tot de hoogste frequentie... Zó komen alle zenders binnen en de scan procedure houdt dus géén rekening met talen of boeketten. Nadien ben je enkele uren zoet om te pogen ze min of meer te groeperen per taal of boeket!

 

3) Voor elke receiver bestaat er een settingseditor en op het net kun je kant en klare settingslijsten downloaden en via de editor in de receiver "pompen": in enkele minuten ben je daarmee klaar en via de editor kun je op de PC de zenders in de volgorde plaatsen die je zelf verkiest alhoewel de makers van settingslijsten al behoorlijk werk geleverd hebben en deze lijsten practisch "kant en klaar" gratis aanbieden.

 

4) Om dit te doen heb je dus nodig:

Een voor jouw receiver geschikte editor (lees méér daarover in het juiste forum); een nul-modem kabel en uiteraard een PC met internetverbinding maar dat heb je dus al.

 

Eens alle zenders van alle satellieten ingeladen is het véél eenvoudiger om alle satposities in te stellen en scheelt je het uuuuuuuuuren nodeloos werk!

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het dus goed begrijp , moet ik normaal gesproken dus alle satellieten programmeren an dus ook de transponders waarop ze uitzenden en met een settings lijst is dat dus al voor me gedaan ?

 

Welke sats moet ik nog kunnen ontvangen met een (draaibare) triax (tds 78euro) = 78 cm? Hebben jullie nog tips als ik deze niet kan ontvangen .Astra 2(28.2E)is de laatste die ik ontvang en op west ontvang ik helemaal niets ??

 

Als ik bv de astra 2 (28.2E) scan dan vindt ik 47 tv en 20 radio kanalen. In de hopper staan er echter veel meer. Kan je die andere alleeen ontvangen met een kaartje (signaal ontvangen) of heb ik iets niet goed ingesteld.wanner ik bv kijk naar de astra en signaal zoek krijg ik dit wel op transponder (11992H 27500 staat niet in hopper ontvang op lagere transponders niets) en niets op (12574H 22000) volgens de hopper zou hier dus signaal op moeten zitten of begrijp ik dit verkeerd?

 

vriendelijk bedankt voor de hulp

 

Rey

 

..... ben inmiddels wat verder iemand (dealer of fabriek ?)heeft de usals ingesteld op 52.0 E en 5.0 N inmiddels omgedraaid .Het zal nu wel iets beter gaan maar de vorige vragen blijven nog wel van kracht

 

Vriendelijk bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...