Ga naar inhoud


Box wil niet in standby


hullie

Aanbevolen berichten

Vandaag dan eindelijk mijn dreambox opgehaald, Hiep hoi!!!

Heb 'm inmiddels in het netwerk hangen, speelt mp3's, internet radio, super allemaal, morgen de schotel installeren.

 

Echter ik heb 1 probleempje, hij wil niet in standby als ik op de button rechtbovenin druk. Enige remedie is shutdown kiezen en daarna wil hij niet meer opstarten. Vervolgens de 3 knoppen een tijdje indrukken en met wat geluk wil hij dan toch weer aan!

Als ik hem met shutdown uit het menu uitschakel, dan gaat dit wel, echter als ik hem dan aan wil zetten middels de standby knop, komt het logo wel in beeld, maar gaat de backlight niet aan en start vervolgens niet op.

 

Heb originele firmware 1.05.4b en heb nog niks geflash ofzo.

Is dit een bekend probleem (Softwarematig), of moet ik terug met m'n box? (Bij officiele dealer aangeschaft)

 

Alvast bedankt!

Hullie

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit probleem ligt volgens mij aan de vernieuwde voeding, probeer maar eens ipv een reboot de drie reset knoppen even 12 of 13 seconden vast te houden, deze tijd is nodig om de condenstoren helemaal leeg te maken,en dan los te weer los te laten dan start ie waarschijnlijk wel normaal op, of even bij een reboot de stekker er 12 sec uit. omdat als de condensatoren nog vol zijn start de C2I op met fouten. en boot ie niet, ik heb dit zelf namelijk op. En volgens dream is dit ook normaal dit is op te lossen door de voeding weer naar standaard om te bouwen, maar zou ik niet doen. Als je weet wat het probleem is dan valt daar goed mee te leven.

 

groeten,

rdigital

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van het indrukken van de knoppen klopt helemaal!

Als ik de drie knoppen gewoon indruk, dan komt ie niet op, druk ik ze wat langer in, dan start ie wel netjes op!

 

Maar ik zal vandaag eens kijken of ik er signaal op kan krijgen en of dat ik andere firmware kan flashen. Kijken of dat verbetering geeft...

Laat nog wel even iets weten.

 

Hullie

Link naar reactie
Delen op andere sites

probleem van rebooten zal blijven, er zijn volgens mij namelijk 2 soorten voedings modificaties, 1 lichte en 1 zware, ik heb er hier een staan waar gewerkt is met relatief kleine condenstoren, die reboot wel meteen, en ik heb er hier een staan met zwaardere en grotere condensatoren en die moet ik even 12sec wachten om te kunnen rebooten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net van dream Nederland gehoort dat alle mainboards voortaan met deze zwaardere modificaties worden uitgevoerd, dit omdat dit beter is voor de flash en de C2I, Ook de de mainboards die voor reparatie terug gaan zullen met deze modificatie worden uitgevoerd. DUs we zullen nog wel meer van deze meldingen tegen gaan komen, maar geen probleem dus, duurt gewoon even 12 sec.

 

groeten,

rdigital

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een hele nieuwe box zoals die op dit moment verkocht worden. Vreemd hoor. Die zou eigenlijk gewoon moeten rebooten want ik heb een 37... en die doet het ook gewoon. Misschien dat er toch verschil zit in de gebruikte PS componenten tussen een 36.. en een 37.. Ik zal het eens voor je navragen.

 

Tox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@michel

 

 

ter corectie

 

 

Het is niet goed voor het vertrouwen als ze steeds problemen moeten oplossen met voedingen .En dat ze steeds wachten met toetsen board en de 5600

.Veder heb ik totaal geen problemen met dream multimedia duitsland

.En ik heb ook geen problemen met de service van dream multimedia nederland

 

vr gr bbbb

 

vriendelijke groeten bbbb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...