Ga naar inhoud


Welke Crypts


Gast

Aanbevolen berichten

Na het forum doorgelezen te hebben is het mij toch niet helemaal duidelijk wat de voordelen/nadelen zijn van de diverse Crypts

 

- Ik gebruik zelf de xtreme ,maar weet niet zo goed welke crypt ik het beste kan laden draai nu penta 1.09.

 

- Heeft de arnion firmware behalve 8 fav. lijst nog meer voordelen boven de originele, en kan dit ook in de 6500plus

 

- Kan ik veilig de 2.55 firmware laden gebruik nu 1.55

 

Als jullie mij van wat info kunnen voorzien dan ben ik heel dankbaar

 

mvg Rey

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ok, daar gaat ie dan,

 

Wat betreft de crypts kan ik je zeggen dat er eigenlijk 2 goede opties zijn, da's penta 1.09 (die je hebt) en tetra 1.0. Tetra is sneller dan de penta, kan echter minder coderingen aan (TPS) en geeft soms no access berichten bij FTA-kanalen. Penta heeft echter meer freeze problemen afhankelijk van wat je decodeerd. Heb je nu geen freeze problemen laat de penta er dan liever in. Alle overige cryps zijn duidelijk minder dan bovengenoemden.

Wat betreft de Arnion software, deze is anders, smaken verschillen nu eenmaal. De Arnion software is goed doordacht, kent naar mijn ervaring totaal geen bugs (vergelijkbaar met windows 98). De 22.55.00 software is grafisch spectaculairder (vergelijkbaar met win XP) maar kent nog wel enkele bugs, zoals het gedeeltelijk omzichtbaar worden van de kanalenlijst, en de no-av melding als je vaak achter elkaar gezapt hebt.

Het inschieten van de software en/of updaten van de module software is nooit zonder risico. Bij het updaten van de reciever moet je noodgedwongen van de supervisor mode gebruik maken, de machine slikt dan alles, ook corrupte files. Bij het updaten van kaartlezer software loop je het risico de flash chip te vernietigen of te blokkeren. Zet nooit penta 1.11 in je kaartlezer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...