Ga naar inhoud


[Strong] strong is ECHT dood


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een strong 8000 staan waar de voeding ECHT dood is. Trafo, mosfed en de schakel ic zijn dood. Ben al bij een sat shop geweest en die doen alleen reparatie's of nieuwe onderdelen bestellen als je ze daar gekocht hebtWie heeft er nog een voeding liggen? :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Hoi,

 

Citaat:
De voeding wil nogal eens stuk gaan doordat er een weerstand hoogohmig wordt, (dit kan geheel onzichtbaar zijn). De voeding doet in dit geval helemaal niets meer, van alle spanningen is niets meer te meten (of nog maar één afwijkende spanning) Deze weerstand bestaat uit twee waarstanden van 39 Kilo Ohm die in serie staan aan de primaire kant van de voeding. Deze weerstanden verzorgen de voeding van de TDA4605, pen 4 van dit IC is massa, op pen 6 hoort ca.12 volt te staan.

 

Wil je er ook nog een paatje bij, kijk dan HIER!!

 

Succes Satq

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een strong 8000 staan waar de voeding ECHT dood is. Trafo, mosfed en de schakel ic zijn dood. Ben al bij een sat shop geweest en die doen alleen reparatie's of nieuwe onderdelen bestellen als je ze daar gekocht hebtWie heeft er nog een voeding liggen? Als je op het ic meet dan schommelt zijn voedings spanning tussen de 5 en 9 volt. Word dus niet 12 volt. Zou dit daar die 39Kohm weerstanden komen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

5 volt is wel wat aan de lage kant.

Als je over die dikke elko meet aan de primaire kant heb je wel een mooie vlakke 310V ?

 

Op mijn TDA4605 kon is zo'n 12v meten, maar als dit 9V is moet hij wel lopen.

 

Eventueel kun je de TDA4605 eens vervangen, die dingen zijn niet zo duur. Als één van de 2 39k weerstanjes stuk is heb je helemaal geen spanning op je IC meer staan, dus ik denk niet dat dit het probleem is, maar je kunt ze allicht eens vervangen. Die weerstandjes kosten bijna niets natuurlijk.

 

Satq

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je gaat meten aan de voeding die uit de ontvanger is gehaald zorg dan wel dat chassis kontakt maakt met de voeding

 

dus even een draadje solderen op de plaats waar normaal de

schroef zit om contakt te maken met het chassis

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...