Ga naar inhoud


images


Gast

Aanbevolen berichten

jullie hebben het over images maar als je problemen krijgt met een image die je op de DB zet, hoe kom je weer aan de originele image ?

 

mocht je in de garantieperiode terug willen gaan naar de dealer dan moet je toch de originele image hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites


blijft toch nog allemaal vaag, maar ja moet nog veel leren, is er geen site waar dit soort beginnersvragen worden beantwoord?

 

is het gelijk nodig om een andere image op een pas gekochte DB te zetten?

 

ik zie ook tegenstrijdige berichten de een zegt dat je een image niet via dreamup moet laden en de ander zegt weer dat je juist wel via het netwerk moet werken?

 

wat is nu juist??

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk op de sjerom site (zoek maar anders in dit forum op : sjerom)

 

via LAN iets installeren -> LAN moet wel gaan werken. Werkt die niet of de LAN is om de een of ander reden anders geconfigureerd of je hebt helemaal geen LAN aansluiting.. Dan is er maar een optie over en dat is de seriële manier van installatie via dreamup.

 

Een 'goeie' manier is er niet echt. Alle manieren die voor jou werken zijn goed.

Je hebt dus 4 manieren van images install..

-1- Via de dreambox via een van de settings menu's (moet ie wel ondersteund worden)

-2- Via de dreambox + ftp / handmatig en dan de settings menu (root.cramfs)

-3- Via de LAN manier met dreamuplan

-4- Via de seriële manier met dreamup (of dreamuplan, LAN uitgevinkt)

 

capiche ?

The Source is Out There....

Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenlijk voor alles wat in je bericht staat, maar wil niet als een kip zonder kop aan de gang gaan eerst een beetje info opdoen zodat ik niet gelijk vette problemen krijg als ik aan de slag ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo had ik het ook een beetje in gedachten, ik heb de harddisk al ingebouwd, de volgende stap is dat ik de DB met de pc wil koppelen maar dit moet niet zo'n probleem zijn.

 

kan ik trouwens een cross cable gebruiken voor de verbinding met de pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep..

 

maar dan ga je een kei zijn in netwerken wil je via de dreambox om de een of ander reden contact willen met de buitenwereld.

 

Wanneer ga je dit nodig hebben : als je via de settingsmenu een image wil laten installeren (wat je nu niet gaat doen... maar straks misschien wel zou willen)

 

 

The Source is Out There....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...