Ga naar inhoud


2 simpele (???????) stellingen...


Gast

Aanbevolen berichten

We zullen hier eens een boom opzetten m.b.t. de 'legaliteit' van onze hobby rolleyes.gif<P><BR>Stelling (of boom) 1:<P>Ik ben in het bezit van een groene print met daarop twee IC-voetjes. In deze voetjes zitten 2 IC's: een 16F84 en een 24LC16. Tot dusver niets aan de hand; deze dingen zijn vrij te koop in de handel en worden voor allerhande electronicatoepassingen gebruikt.<P>Nu maak ik mij een pic-programmer, wat die IC's van daarnet moeten natuurlijk van info kunnen worden voorzien.<P>Soit, niets aan de hand zou je denken...<P>Ik ben in het bezit van een prachtige Nokia 9600. Een echt werkpaard. Bij mijn satellietboer koop ik een Astoncrypt want ik zou graag naar de uitzendingen van Canal+ NL kijken. Maar... ik woon in België, aan te telefoon weet Canal+ mij te zeggen dat ik geen abonnement kan afsluiten. Daar sta ik dan.<P>Nu denk ik aan die groene kaart die ik liggen heb... daar moet iets met te doen zijn denk ik, dus ik begin te surfen op het WWW. Tot mijn grote verbazing kom ik deze site tegen met de gepaste oplossingen.<P>Ik kijk nu zonder enig probleem naar de zenders die ik wou ontvangen (en waarvoor ik ook wou betalen maar ik kan op geen legale manier).<P>Nu vraag 1: MAGDA?<P>===============================<P>Stelling (of boom) 2:<P>Ik heb enkele vrienden in een niet-Europees land die mij (ik ben Europeaan en woon in een EU-land) hun webruimte op de niet-Europese server ter beschikking stellen. De nieuwe wet - die eind mei in voege gaat - in het achterhoofd, start ik een 'educatieve' site met informatie en downloads m.b.t. de diverse Europese coderingsystemen.<P>Nu vraag 2: MAGDA?<P>===============================<P><BR>Ik hoop hier enkele ernstige reacties op te krijgen...<P><BR>------------------<BR><p>[This message has been edited by SatHoppers (edited 24 May 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Boom1:<P>Nee, dat mag niet.<BR>Je mag de kaartjes kopen, programmer kopen mag ook. Zelfs het kaartje beschrijven mag.<BR>Zodra je m in de ontvanger stopt zit je echter helemaal fout.<P>Boom2:<P>Eigenlijk is dit een wat moeilijkere vraag.<BR>Het mag niet, maar er is weinig aan te doen.<BR>De server staat b.v. in the US (net zoals die van ons) en daar zijn de Irdeto en Seca coderingssystemen niet in gebruik.<BR>Ook bestaat er in de US geen wetgeving voor deze materie.<BR>Met jouw (en onze) educatieve site, zetten we echter feitelijk mensen aan tot illegale handelingen en dat is wederom verboden voor de Europese wet.<BR>Dus zolang je er maar zorgt dat er geen bewijs vergaard kan worden voor het feit dat jij daadwerkelijk degene bent die deze site van zijn informatie voorziet ben je veilig. (maar wel nog steeds strafbaar voor de Europese wet.)<BR>Wij hebben onze systemen volledig beveiligd tegen een eventuele inval.<BR>Bij ons is niets te vinden, en wij zijn dan ook in het geheel niet bang voor een inval.<BR><P>------------------<BR>SAT4ALL Webmaster

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eventjes terugkomen op de reply van Sat4All:<P>>>> hypothetische stelling: >>><BR>IK ben een Belg en heb op LEGALE manier trachten een abo. af te sluiten op C+ (de opgenomen telefoongesprekken met de service-desk van Canal+ NL kunnen dit getuigen), omdat C+ NL zich in hoofdzaak op NL richt kan ik geen abo. afsluiten.<BR>IK ben ik het bezit van een legale ontvanger: de 9600 van Nokia.<BR>IK ben in het bezit van een legale CI: de AstonCrypt.<P>De enige manier om C+ op mijn scherm te krijgen is op alternatieve wijze.<P>Europa spreekt zich weer eens dik tegen... Ze zouden er hun eigen verdragen eens moeten op na lezen:<BR>- Vrij verkeer van goederen en diensten<BR>- Televisie zonder grenzen<BR>om er maar twee te noemen.<P>Onder 'vrij verkeer van goederen en diensten' versta ik als domme Europeaan ook het afsluiten van een abo. op Sky Digital. Idem dito voor 'televisie zonder grenzen'.<P>Ja, 't zal nog plezant kunnen worden na 28 mei smile.gif<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu juist het probleem.<BR>na 28 mei is het onder andere ook verboden op de 'alternatieve' wijze naar providers uit andere Europese landen te kijken.<BR>Of je wel of niet een officieel abonnement op die provider kunt nemen is dan helaas niet meer relevant.<BR><P>------------------<BR>SAT4ALL Webmaster

Link naar reactie
Delen op andere sites

Artikel 4 <P>Inbreuken <BR>De lidstaten verbieden op hun grondgebied de volgende activiteiten:<BR>a) het vervaardigen, invoeren, verspreiden, verkopen, verhuren of in bezit hebben voor commerciële doeleinden van illegale uitrusting;<BR>B) het installeren, onderhouden of vervangen voor commerciële doeleinden van illegale uitrusting;<BR>c) het gebruik maken van commerciële communicatie om illegale uitrusting aan te prijzen.<P>Tja, dat commerciële kan je natuurlijk zéér ruim gaan interpreteren. Kijk maar eens wat met "The King of Billeberga" gebeurde: omdat hij banners op zijn site had verscheen hij onlangs voor de rechtbank (deze moet nog uitspraak doen). The King zegt nooit iets te hebben ontvangen voor zijn ontwerp van software (de in d2mac kringen gekende Nordic) of de banners op zijn site.<P>Een handelaar kan daar weinig tegen inbrengen: de eerste verkoper die uit liefdadigheid 'n kaart openzet moet ik nog tegenkomen!<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...