Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik werk nog steeds met de Traveller versie en wil nu ook een keer over op Ronald, maar ik kan nergens een complete gebruiksaanwijzing vinden hoe te werk te gaan.

Ronalds versie is inmiddels al zo ver dat ik er geen hout van snap.

Kan ik via de Traveller ook via internet updaten? welke file moet ik dan aanpassen met het juiste internetadres?

Mijn DB hangt via een werkend netwerk aan het internet.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Je kan via internet alleen updaten naar nieuwere traveller versies, niet naar versies van andere makers. Het grote verschil tussen traveller images en mijn images is dat er bij mijn images geen keys inzitten, deze moet je er zelf in plaatsen. Het is wel zou dat de keys die in traveller image zitten bewaard blijven na een flash erase in mijn image.

Ik raad je aan mijn image erin te zetten via seriele crosscable en daarna de flash erase procedure te doen. Vervolgens zender list terug plaatsen met dreambox edit of sat laten scannen. Je zou dan alweer beeld moeten hebben. Heb je dat niet dan moet je zoeken (niet hier vragen) naar de juiste 6in1 files en deze met tCC keyfile updater erin zetten.

Mocht je met mijn image geen beeld krijgen, dan kan je altijd traveller er weer inzetten en een flash erase doen.

Weet je niet hoe 1 van deze stappen uit te voeren meld dat dan hier, dan kunnen die beschreven worden.

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Geplaatst:

En alle instellingen zoals sat-settings en de netwerksettings werkt dat allemaal hetzelfde?

De keys vinden en plaatsen met key-updater lukt mij wel.

Kan ik in de huidige Traveller de zenderlijsten/bouqets met Dreamboxedit saven en terug in de Ronald-Image zetten?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

ALs je de laatsteTraveller hebt, kan je ook de image file van Ronaldd in /var/tmp copieren. Hierna zit in het menu van TRaveler (dat menu-tje met die X) de optie om deze file te laden. Je hoeft hem niet eens te renamen.

Geplaatst:

De Ronald image heb ik er nu in staan en werkt goed.

Ik heb wel een paar vraagjes: Viacces op Sirius kan ik zien met de Gbox, Nagra op Hispasat alleen met Mgcam.

In de oude Traveller deden ze het allebei met de Gbox.

Dit terwijl ik toch gebruik maak van dezelfde 6 in 1 files.

De Romu-light en de Dr Matrix emu waar dienen die voor?

Deze image zapt wel snel en is erg stabiel.

Ik moest nu toch ook No-Zap of Free-X-TV kunnen zien i.p.v. alleen maar naar kunnen luisteren?

Member of the PLi team

Geplaatst:

Dan heb je denk ik net pech gehad tijdens de overstap. Op dat moment hebben ze in spanje weer de codes aangepast. In het weekend gebeurd dit niet vaak, maar door de week de laatste weken bijna dagelijks. DUs weer even de laatste keyfile erin en je zou weer beeld moeten hebben met GBOX.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen