Ga naar inhoud


Adsl Modem, router en ook losse firewall plaatsen.


Zilverster

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Even een vraagje. Wie weet een oplossing om met een alcatel adsl modem met een etech router nog een 3com firewall aan te sluiten. De huidige situatie is: mijn adsl modem is aan een NT1 kastje aangesloten. Mijn router via de wan poort aan de lan poort van mijn modem. Mijn router is voorzien van een 4 poorts switch. Ik heb nu een 3com firewall in mijn bezit en wil hier graag gebruik van maken. Deze firewall heeft 3 poorten: een wan, een lan, en is nog voorzien van een dmz poort. Ik weet dat mijn router ook een firewall heeft maar niet zo uitgebreid als de 3com firewall. Wie weet een oplossing om dit te configureren?

 

Met vriendelijke groet,

 

Zilverster.

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zilverster,

 

De WAN (Wide Area Network) outlet van je Firewall moet aangesloten worden op één van de poorten van de router/switch. De LAN (Local Area Network) outlet moet je aansluiten op de netwerkkaart van je pc. Het enige probleem wat je nu heb is dat je maar één pc kan aansluiten terwijl je op de router/switch er 4 kunnen. Is die firewall wel zo nodig? De router houd volgens mij alles al tegen en XP heeft ook een ingebouwde firewall. Of gebruik anders zone-alarm, of zoiets.

 

Flappie

Link naar reactie
Delen op andere sites

@All,

 

Probleem opgelost, eerste situatie is ongwijzigd. Dus modem, router, netwerk. Daarna de firewall geplaatst (Wan naar Lan van de router) en een nieuwe switch er tussen (aangesloten op Lan van firewall) zodat de switch van de router niet meer gebruikt wordt (behalve voor de lan poort van de firewall). De dmz (zodat de firewall van de router inactief wordt) gelinkt naar de firewall en op alle pc's die in onze netwerk funtioneren, de gateway veranderd van de router naar de firewall.

 

Ziverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...