Ga naar inhoud


Interferentie problemen Digix Xtreme


hulkman

Aanbevolen berichten

Naast de koel problemen blijkt mijn Digix PVR ook problemen met inteferentie van andere apparatuur te hebben.

Getuige het volgende probleem:

Sinds kort heb ik een home-cinema systeem aan geschaft van het merk JVC (de versterker zit extern in de subwoofer).

Deze plaatste ik bovenop de Digix. Ik eerste instantie gaf dit geen problemen maar toen ik de opname functie gebruikte bleek de opname te zijn mislukt. Eerst dacht ik dat de HD defect was, maar toen ik de Home-cinema set van de ontvanger afgehaald had bleek alles weer in orde. Het is geen temperatuur probleem want de problemen zijn er ook in 'koude' toestand. Dus iedereen met opname storingen is bij deze gewaarschuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo raar vind ik dit niet hoor! En het heeft ook niets met de Digix te maken.

 

Het ligt ook niet aan de versterker. Een subwoofer heeft een grote luidspreker met daarop een grote magneet. In je Digix zit een harddisk en die werkt ook met magnetische velden (zoals een cassettebandje). Die twee samen gaat dus niet......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik schreef dat de versterkers in de subwoofer zitten, de subwoofer staat bij mij niet op de sat maar gewoon op de grond, wat ik dus bedoelde is dat het hier juist niet gaat om storende magnetische velden (laagfrequent) maar om storende electrische velden (hoogfrequent). Leg in iedergeval alvast niet je mobieltje naast de sat ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je kunt natuurlijk ook gewoon een degelijk afgeschermde cinema set kopen. Dan heb je nergens last van.

Bij mij staat het hele zootje ook boven op elkaar. Nergens last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...