Ga naar inhoud


Artikel dat mogelijkheden regionale en lokale omroepen beperkt wordt geschrapt


Avalon

Aanbevolen berichten

Ruim een jaar nadat de meerderheid van de tweede kamer daarom gevraagd had, heeft staatssecretaris Rick van de Ploeg toegezegd het artikel waardoor regionale en lokale omroepen niet buiten hun doelgebied uit mogen zenden te schrappen. Zodra het hierop gerichte artikel 64a uit de mediawet verdwenen is, wordt het voor deze groep zendgemachtigden mogelijk om via satelliet uit te gaan zenden. Verwacht wordt dat het gewraakte artikel nog deze zomer uit de mediawet geschrapt zal worden. De Amsterdamse regionale omroep "AT5" maakte er in het verleden geen geheim van dat men zodra de wet dit toestaat via satelliet wil gaan uitzenden. Ook voor "TV Oost" zou dit een alternatief kunnen zijn om de kijkers in het buiten gebied te kunnen bereiken. De zendmast in Hengelo zou dan achterwege kunnen blijven, omdat het grootste gedeelte van de kijkers beschikt over satelliet ontvangst. Bovendien zou op die manier de kijkers in het buitengebied de extra kosten van een op Hengelo gerichte antenne bespaard blijven.<P>Bron <A HREF="http://www.kwik-net.nl/users/bvdsat/bvd-news.htm" TARGET=_blank>Satelliet nieuws</A><P>Groetjes <BR>Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites


eindelijk weer een een goed bericht uit den haag<BR>ik woon zelf ook in het oosten van het land <BR>ik kan tv oost zeerslecht ontvangen dus als het via satelliet kan graag<BR>jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou mooi wezen kunnen we eindelijk van die antenne masten af en hoeven we niet meer van die constructie te maken om gelderland oost en drenth op een antenne te ontvangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo <P>Wat ze uitzenden zal misschien niet veel bijzonders zijn maar wat als er een ramp is in jou regio wat doe je dan ??? dan ga je volgens mij niet naar Sky radio of canal+ kijken ::---))) Nee je zet eerst je regionale zender op staat in de folder van postbus 51. Voor de mensen die een slecht ontvangst hebben van deze stations en die het graag willen zien word het er alleen maar beter op.<P>Groetjes <BR>Avalon <P>Moderator Sat4all™

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er wel heel blij mee zijn. Op dit moment kan ik niet eens naar de regionale zender in mijn omgeving kijken omdat de ontvangst via de antenne gewoon te slecht is.<BR>Digitale kwaliteit voor deze zenders??? Wat wil je nog meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...