Ga naar inhoud

MAC OSX met NFS Share?

M-Jay

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb mijn Dreambox op mijn MAC aangesloten en heb op de MAC met behulp van NFS Manager een NFS Share gemaakt op mijn tweede interne HD. Ik had in het begin wat problemen om de Share goed te krijgen maar na hulp van Marcel Bresink (de maker van NFS Manager) ziet de dreambox netjes de hdd folder met daar in de movie folder.

Ik heb alleen 1 probleem, als ik op record druk verschijnt er gelijk de melding "Opname is beëindigt wilt U de opnames terug zien" (of zoiets), als ik dan op "ok" druk zie ik de opname van 0mb. Als ik ga kijken in mijn hdd/movie folder dan zie ik niks. Ik kan dus niet opnemen.

Dit is het mount commando wat ik moet gebruiken om die NFS Share te zien:

mount -t nfs -o nolock "192.168.2.1:/Volumes/AV Disk/dreambox" /hdd

of

mount -t nfs -o nolock 192.168.2.1:/Volumes/AV\ Disk/dreambox /hdd

Ik heb op mijn AV Disk dus een folder dreambox met daarin een folder movie ik dus GEEN hdd folder omdat het mount commando deze aanmaakt of zo. Op de DB zie ik dus wel hdd/movie

Hebben jullie enig idee wat er fout is?

Greetz,

M-Jay

Xtrend ET10000, 1xDVBS 2xDVBC | Triax 78cm | Invacom SNH-031 0,3dB LNB | Moteck SG-2100
Samsung DCB 9401R | 3 Raspberry Pi (XBMC, Domoticz) | AppleTV2 | Apple TV 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Permissions staat op read and write en dat is ook zo voor de onderliggende folders.

M-Jay

Xtrend ET10000, 1xDVBS 2xDVBC | Triax 78cm | Invacom SNH-031 0,3dB LNB | Moteck SG-2100

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pheno

Je had toch gelijk, rechten stond op "treat root as user nobody" heb ik nu verandert in "treat all users as user nobody" nu werkt opname wel maar ik krijg nu een vastloper bij het afspelen.

Ik ga nog FF verder sleutelen.

M-Jay

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opgenomen file staat ook netjes in mijn MAC en ik kan hem ook met VLC bekijken.

Ga weer even verder met dat permissions gedoe.

M-Jay

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels weer een mailtje gehad van Marcel, kan iemand mij helpen met dit mailtje?

Citaat:
Hi,

as I see this basically works now.

Am 18.11.2003 um 09:23 schrieb Marjou:

> If I set options to root as user nobody, I can't record with my

> Dreambox. If I set options to all users as user root I can record with

> my dreambox but I can't play the recorded file (dreambox hangs and I

> have to disconnect the power cable). I can play the recorded file

> using VLC on the MAC so the NFS Share works.

>

> Can you explain me little more about the options? What is the right

> option setting so that I can read and write (play and record).

I cannot really answer that question because this depends on how the Dreambox works. Every running program in a Unix system is associated with a user profile that dictates the permissions the program will have. Every user profile has a unique number, the User Identification (UID). There are always two reserved profiles, available on every Unix system, namely "root" with the UID 0 and "nobody" with the UID -2. "Root" is a preconfigured profile that has no permission restrictions whatsoever, while the "nobody" profile has absolutely no permissions.

The permissions across an NFS connection are handled by checking UIDs. It would be a serious security problem if a user that is "root" (0) on this own computer would automatically become "root" (0) on all other computers s/he connects to via NFS.

For this reason, the UID 0 is usually mapped to -2 ("map root to nobody"), and all other UID numbers must be perfectly synchronized for all computers communicating over NFS.

I see two possibilities:

a) You should check what UID the Dreambox uses when creating files. If you then create a new user with the same user ID on the Mac, everything should work fine. A new user can be created with System Preferences, the UID can be modified with NetInfo Manager. It may also be possible to set the UID on the Dreambox side.

B) An alternative is to set the option "map all users to x", where x is your own account name on the Mac. In this case the Dreambox is allowed to act with the same permissions you have when working with the Mac.

Note that you may have to reboot both machines for changes

to take effect if you change UIDs or mapping settings.

Regards,

Marcel

Weet iemand wat voor UID's de dreambox gebruikt?

M-Jay

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen