Ga naar inhoud


verzamel-dvd maken


pch

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om een verzamel-dvd te maken?

Ik maak nu een copie van een dvd door hem eerst op de hdd te zetten m.b.v. dvd-decrypter en daarna met dvd2one kleiner te maken,ik brand hem vervolgens met copytodvd.

Maar kun je ook van meerdere dvd's de leukste stukjes halen en die allemaal achterelkaar als tracks op 1 dvd branden.Hoe doe je dat( met welke programma's?)?

 

Gr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Da's een beetje waar ik mee bezig ben geweest de laatste dagen. Ik wilde een trailer DVD maken (met allemaal van die voorstukjes) voor in de videotheek.

Ik heb het als volgt gedaan, NADAT ik diverse tips heb gekregen van allemaal mensen NA het stellen van mijn vraag HIER.

 

Een beetje zoeken in dit forum lost de meeste vragen dus wel op.

 

Kort samengevat komt het hierop neer.

 

DVD-shrink opstarten en dan de DVD selecteren. Je kunt nu "live" kijken op je DVD. Je pakt de stukken die je wilt hebben en sleept ie naar een nieuw scherm dat je geopend hebt door "re-author" aan te klikken.

Hierna druk je backup en je kan de door jou geselecteerde delen saven naar HD. Ik doe dat (in geval van verschillende DVD's) in aparte dir's.

 

Hierna pak je een VOB-2-AVI programma en zet ze als AVI (MPEG-4) naar HD.

Afhankelijk van het gebruikte programma (PInnacle=AVI, Adobe Premiere=MPEG) kun je ze nu monteren en van allerlei leuke gadgets voorzien, zoals teksten, logo's etc.

 

Hierna laat ik de boel renderen en brand mijn DVD'tje.

 

Heb alleen 1 vervelende fout ontdekt ; lokaal speelt alles perfect, maar NA het branden van een DVD zijn sommige scene's niet helemaal lekker. Bij camera-overgangen en snelle aktie-scenes, trilt het beeld enorm aan het begin van die scene's en daarna ongeveer elke 5 seconden.

Andere scene's doen dat weer niet en gaan rete-strak over het beeld.

 

Ben nu de boel aan het re-renderen en heb nu voor "progressive" gekozen in plaats van "interlaced". Misschien is dat de truuk.

 

Ik zal nog wel even voor je kijken welk programma ik gebruik om van VOB naar AVI/MPG te komen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Ozzo,

 

Ik zit even met een vraag..

Ik wil een DVD geheel omzetten naar avi om te bewerken.

Welk programma kan ik dan het beste gebruiken om een vob file naar mpeg om te zetten?

en om later weer als dvd weg te branden..

 

en ga ik dan niet in kwaliteit achteruit?

 

Ik heb hier TMPGenc DVD Author.

Maar kan de optie naar mpeg laten omzetten niet vinden.

 

Greetzzz

 

Ringo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eens even checken welk programma ik daarvoor gebruik (heb het op de PC in de zaak staan, ben nu thuis).

Ik laat het je wel weten. Is in ieder geval een prima en snel programma want het omzetten van de VOB naar MPEG kost iets van 12 seconden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...