Ga naar inhoud


"CHACARTE" omwisseling officiële kaarten...


Gerdy

Aanbevolen berichten

Ben helemaal mee met jfox !<P>Zit men hier in Ons klein landje het warm water uit te vinden met digitale TV experimenten via de kabel, vergooid men een boel geld om crypties te beveiligen en zit men te jammeren over auteursrechten die te duur worden als je de zaken open gooit.<BR>Waar hoorde ik weer dat sprrokje "Europa" ?<P>Enfin, we zullen wel zien wat er aan staat te komen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Auteursrechten.<BR>Het mediabeleid is gewoon heel ouderwets.....<BR>Voor de meeste nederlanders hier ( griekenland) is het al voldoende om alleen de vrije zenders te kijken. Vroeger was dat de BVN op de Eutelsat, waarmee ze gestopt zijn. Om nu weer te kijken kost het ons alleen al FL 2200,- aan schotel (1.80m) + ontvanger. En dan is er die oude wet.. Dus we moeten wel illegaal kijken hier, met een officiele kaart! In europa wordt toch alles eengesteld ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by Gerdy:<BR><STRONG>Integrale tekst gelezen in <BR>Télé Satellite - France - Juin 2001:<P>"Le système de cryptage des bouquets Canalsatellite en Europe a commencé à être attaqué par les pirates depuis deux ans. La montée en charge de ces attaques, que nous avons évoquées à maintes reprises, contraint les responsables de Canal+ Technologies à lancer une contre-attaque décisive. En effet, malgré les contre-mesures électroniques utilisées, les cartes pirates continuent à fleurir allègrement. Il faut aujourd'hui réagir avec vigueur: la seule solution, comme nous l'avions annoncée dans nos colonnes, est de changer toutes les cartes. Cette opération -chacarte- (comme autrefois -chadec-) est programmée et elle devrait se dérouler d'ici la fin de l'année. Les dates et les modalités seront précisées utlérieurement. Ces nouvelles cartes comporteront une "puce" nouvelle qui permettra un meilleur niveau de sécurité des algorithmes de cryptage. Elles fonctionneront avec les terminaux propriétaires actuels équipés du système de décryptage Mediaguard."<P>korte vertaling:<P>"2 jaar geleden werden de europese c+ pakketten gekraakt; deze toestand verplicht de verantwoordelijken van c+ technologies om een definitieve contra-maatregel te nemen want, spijts alle electronische parades blijven de piraatkaarten welig tieren. De enige oplossing is om alle kaarten te vervangen. Deze operatie -chacarte- genoemd moet tussen nu en einde dit jaar gebeuren. Data en modaliteiten worden later bepaald. De nieuwe kaarten gaan een nieuwe processor bevatten die een hogere bescherming van de versleutelingsalgorythmen gaat bieden. Zij zullen blijven werken in de huidige ontvangers met c+ software."</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Sinds 18 juni verkoopt een grote internationale kaartverkoper in het gebouw van Strong, op last van C+ geen Canal+ kaarten meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Frans B<P>Ik begrijp precies wat Frans bedoeld. Ik zit of beter gezegd zat met het zelfde probleem. Ik ben Nederlander en woon in Duitsland. Voor mij was het ook onmogelijk om de vrije zenders te zien zoals Ned123, RTL4 etc.<BR>Ik wilde ook niemand in NL ermee belasten voor mij een kaartje te regelen.<BR>BVN is natuurlijk vrij, maar daar heb je niet zoveel aan.<BR>Laat C+ de grenzen, althans voor Nederlanders in het buitenland maar eens los gooien.<BR>Dat doet namelijk de SRG uit Zwitserland ook.<BR>Ik heb een orginele Viaccess kaart aangevraagd (mijn vrouw). Kaart kwam prompt, zeer klantenvriendelijke brief,<BR>koste SFR 51,50, klantenvriendelijke telefoonlijn die ook vanuit het buitenland te bereiken is. (geen 0900 of zoiets nummer)<BR>We hebben trouwens nog niet één keer hoeven bellen. De kaart is 2 jaar geldig. Wat wil je nog meer. Kan C+ een voorbeeld aan nemen.<P>Groet smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>Ik weet niet of de beslissing bij C+ ligt. Het probleem is hoofdzakelijk het gevolg van de verouderde zoning methode, waarmee de kost berekend wordt die een zender aan auteursrechten moet betalen voor een uitzending. (film, serie) op basis van de ontvangbaarheid in vastgestelde europese zones. Als men nu simpelweg het klantenbestand van C+ zou nemen als basis van de auteursrechtenbijdrage, zou men een veel juistere berekening kunnen maken, die euteraard een pak goedkoper uitkomt dan maar simpelweg stellen dat iedereen in een of meerdere zones naar je uitzendingen kan kijken. <P>groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...