Ga naar inhoud


Beamer Sony VPH-1041QM


Gast

Aanbevolen berichten

Verloopnippels van tulp naar BNC zijn gewoon los te koop bij diverse Electronicazaken. Zeker de "kleine hobbyshops" hebben die dingen vaak nog ergens liggen rondslingeren.

 

BNC wordt tegenwoordig eigenlijk niet meer gebruikt, is allemaal tulp geworden tezamen met S-VHS/Scart.

 

Ik heb je een PM gestuurd....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi

 

BNC hebben ze nog overal en is zeker niet uit.

Op proffesionele toestellen word alleen maar BNC connectoren gebruikt omdat die suprieur aan tulp is.

Allen bij consumenten apparaten worden tulp gebruikt en op de erg duure projectoren en DVD spelers zit weer BNC.

 

Rob

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, kom op de meeste consumenten apparaten dus geen BNC meer tegen. En aangezien hier meestal consumenten met consumenten-vragen komen klopt mijn antwoord dus wel redelijk.

Zit zelf in de entertainment business dus weet dat de Betacam camera's/betachord etc. uiteraard nog met canon pluggen etc. aangesloten worden of met BNC (achtige) aansluitingen.

 

Heb zelf nog redelijk wat BNC apparatuur, maar ook gewoon met tulp en ik kan het verschil niet ontdekken. Goeie afgeschermde kabels met gegoten kwaliteits tulpen eraan geven bij mij eenzelfde resultaat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ozzo

 

Mischien kun jij het verschil niet zien maar dat is er wel degelijk.

Bij geruik van de juiste kabels en verbindingen zie je zeker het verschil.

Waar het namelijk om gaat is dat je samen met de kabel en connectors een 50 Ohm of 75 Ohm verbinding maakt waar dus tulp pluggen en connectoren dus niet in thuis horen.

Bij normaal composite signaal zal het inderdaad niet zo veel uitmaken maar op projectors waar een hogere resolutie op aangeboden word wel degelijk.

Onder de goede consumenten electronica komt het ook weer terug als je kijkt naar bijv Plasma of de nieuwe Denon DVD speler A11 en de betere projectors allemaal BNC.

Je opmerking klopt overigens wel dat het niet veel gebruikt word maar dat heeft niets met de kwaliteit te maken maar meer met de kosten BNC is voor een video verbinding nu eenmaal suprieur ann tulp.

 

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahh.. dacht dat het tegenwoordig allemaal digitaal (coax/optisch) ging als het gaat om kwaliteit.

 

Ik snap dat ze bij de omroepen/tv geen gebruik kunnen maken van een optische kabel bij gebruik van een camera. Dit zou problemen veroorzaken omdat de kabel te kwetsbaar is. Vaak zijn dat dus van die rubberen kabels die ook nog eens extra afgeschermd zijn. Alles dus super-degelijk.

 

Ik heb het in ieder geval nergens meer opzitten. Alles coax of optisch en dat bevalt me best.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...