Ga naar inhoud


Mpeg2 op DVD branden net als VCD?


Sultan

Aanbevolen berichten

Hoi,

Is het mogelijk om een mpeg2-bestand direct op DVD te branden zodat ik het op mijn standalone dvdplayer kan afspelen.

 

Ik gebruik nero burning rom 6, heb geprobeert om een mpeg2bestand (dvdformaat) te branden, maar met nero MOET het per se een VOB-file zijn . Een Mpeg2file kan ik niet toevoegen en nou vraag ik me af of het uberhaupt mogelijk is om een bestand direct op DVD te branden netzoals dat kan met een VCD of SVCD?

 

groeten,

Sultan

 

P.s.: het bestand heb ik van Divx naar DVDformaat geconverteerd met "mainconcept mpegencoder".

 

 

Maak van je hobby je werk, dan hoef je nooit meer te werken

Link naar reactie
Delen op andere sites


naar Svcd is geen probleem, waar ik echt mee zit is of het al dan niet mogelijk is om een bestand(dat eventueel gecaptured is in mpeg2) direct op DVD te zetten.

 

Je antwoord hierop is dus negatief; ik zal en moet dus een programma zien te vinden dat het bestand eerst om kan zetten naar Vob etc. ik gebruik ulead moviefactory, maar dat DUURT immens lang voordat je de juiste bestanden hebt gecreeerd.

 

Jammer ik dacht dat er een snellere manier was om mpeg direct op een DVD schijfje te zetten; bv met nero invoegen als mpeg2bestand en branden maar, maar dat gaat helaas niet op voor een dvd-tje

 

In ieder geval bedankt voor je antwoord

 

groeten,

Sultan

Maak van je hobby je werk, dan hoef je nooit meer te werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, het punt is: een echte DVD heeft per definitie het VOB-formaat. Je kunt natuurlijk wel op het DVD een mpeg2-file beschrijven als gewone data, net als dat je een andere file erop zet. Deze mpeg2 file kun je dan denk ik alleen met een player op je pc afspelen en ik denk niet dat je hem dan met je standalone dvd-speler kunt afspelen. Maar dat kun je natuurlijk ook gewoon ff proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allemaal.

 

Wat Sultaan vraag?

Ja dat kan... Ik heb dat ook al best wel een jaar al gewild.

En uiteindelijk heb ik het gevonden.

Toen ik mijn vrouw een dvd speler voor op de kamer had gegeven.

Ik was zo benieuwd naar de Software dat gebruikt was. Dat ik het volgend heb gedaan en getest.

met goed resultaat. " Kijkend er naar dan"

1e MP3 gemaakt op mijn rw+dvd gezet. En toen gekeken of hij dit kon inlezen. "GEEN Probleem" het speelde gewoon mijn mp3 files. En ik kon nog keuzes maken ook.

2e reeds gemaakt svcd die ik op cd's had. Met hulp van deamon tools heb de mpeg file gekopierd op mijn HD

en deze gewoon als file weg gebrandt op mijn rw+dvd.

En ja hoor ook deze kon hij gewoon inlezen.

 

Met ander woorden...ik kan gewoon weg op mijn 4,7GB disk

dom weg gewooon de mpg files weg schrijven afhangkelijk van de grote. En deze gewoon afspelen...

 

Scheelt mij weer wat cd's en ik kan zo'n plus minus 2á3 films op kwijt.

 

Ik hoop dat dit je vraag een beetje beantwoord.

Je moet een andere speler kopen.

[color:"red"] [/color] " Goed Koop Kan Duur Koop Zijn "

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...