Ga naar inhoud


ORBIT!!


gideon

Aanbevolen berichten


Volgens mij is 1 meter voldoende. Weet iemand of dit klop. <BR>Met 1,2 meter kun je deze in ieder geval ontvangen in Nederland.<P><BR>Groet,<BR>Mard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Letwel; er is een verschil tussen C en KU band ontvangst. Voor de een heb je een grotere schotel nodig dan de ander. Als ik Sattellite moet geloven dan heb je in NL een 4m (?!?) schotel nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het oude Orbit systeem (Arabsat 3A 26 Oost) heb ik met een 1.2 prime focus bekeken in nederland. Met een visiosat 60 cm heb ik ook de transponders gezien op een spectrum analyzer. Maar niet getest op de PowerVu orbit receivers.<P>Dit nieuwe Orbit systeem zou echter gaan uitzenden op Arabsat 2A. Deze oude satelliet is veel zwakker en komt niet in Nederland.<P>Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom Orbit van een betrouwbare PowerVu reciever naar het Seca systeem gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontvang Ku band signalen van deze bird in Frankfurt/M met een 1,20 mtr. parobaal en de ontvangst is perfekt.....!<BR>Ik ben natuurlijk zeer geintereseerd wat er komen gaat.<P>In blijde afwachting..... wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel 1.2 m schotel met echostar 3000 zelfs handmatig invoeren van de orbit freq. geeft geen resultaat. Als ik de hopper guide ligt het aan het manier van uitzendenden (Spot) dus gericht op een regio (midden-Oosten). Klopt het.<BR>Dat geldt ook voor sommige transponders van C+ Fr gericht op de franse kolonieen in de Indische oceaan.<P>Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens ik stel me van die Ami programma´s niet zo erg veel voor hoor. Ik was een paar weken geleden nog in Amerika en heb weer eens uitgebreid op mijn hotelkamer naar de TV gekeken. Wat een ontzettende sh*tzooi word daar uitgezonden. Echt, zo´n troep heb ik zelden gezien. Kun je nog beter naar de EO in Nederland kijken. frown.gif" border="0frown.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nog even nageken op: <A HREF="http://www.satcodx-op.com/ARA/deu/coverage.cgi?ARA03AKU" TARGET=_blank>www.satcodx-op.com/ARA/deu/coverage.cgi?ARA03AKU</A> <BR>en ju kunt zien dat de footprint nog net Nederland belicht. Ik schat in NL een schotel-afmeting van 1,50 mtr.<BR>In Zuid-Duitsland 1,00 mtr. en in Noord Duitsland 1,50 mtr. Dat moet ongeveer kloppen omdat ik in Frankfurt/M met 1,20 mtr.goed ontvang.<P>Groet wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha tja je gelooft het mischien niet maar ik heb een triax 85 cm zeer goed afgesteld met mijn satlook meter ik ontvang met een horizon to horizon moter alles van 42°oost tot 45°west dus ook arabsat 26°oost maar met nilesat heb ik een beetje problemen ik heb er wel zenders maar niet allemaal en binnekort komt er hier een 2 meter op het dak laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0<p>[ 14-06-2001: Message edited by: pipo ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...