Ga naar inhoud


28 oost tot aan 7 west beeld daarna niks meer


xfiles69

Aanbevolen berichten

Het volgende :

Heb een sg2100 met een dreambox.

Ik heb een andere paal geplaatst en hierop de sg2100 gezet.

De paal staat loodrecht en het signaal op sirius 5 oost is perfekt,ook op de mindere kanalen.

Als ik ga draaien is alles van 28.5 oost t/m 7 west perfekt,maar ga ik verder naar het westen dan is het gebeurt met de pret.

Het gaat mij met name om hispasat.

Iemand een idee waar dit aan ligt?

Kan het zijn dat de aansluitingen niet goed zijn,immers de sg2100 heeft een kl*te aansluiting en de connectoren van de kabels worden geraakt.

Zijn haakse f connectoren een eventuele oplossing?

Zijn deze f connectoren wel goed?

 

b.v.d.

Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de waarden van je schotel en motor verkeerd insteld dan volg je alleen de bovenkant van de clarkbelt en dat is van 30 oost tot 15 west. Daarna kijkt hij er overheen.

Maar ga even zoeken in het forum ik het twee maanden ook hetzelfde euvel behandeld. Nu kijk ik van 45 oost tot 22 west. Verder gaat niet vanwege de muren!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk maar eens goed naar baan.jpg en het plaatje in de bijlage. Het fijnafstellen van een schotel doe je door steeds voor elke satelliet die je ontvangt te kijken of je boven of onder de baan zit door de schotel met de hand iets voor- en achterover te kantelen terwijl je naar de signaalmeter van de ontvanger kijkt (of je partner zich ziek schreeuwt). Daarna terug naar Sirius, markeren, correctie uitvoeren en opnieuw het rijtje af. Niet snel, wel maximaal signaal.

post-5720-1318257852,2905_thumb.gif

Ik ben niet zo gek mij voor normaal uit te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je hem goed wild krijgen moet je eerst je motor op 5 graden zetten en daarna uitrichten je zult zien dat het dan wel lukt

 

en haaks helpt inderdaad

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...