Ga naar inhoud


Schokkerig geluid met DS.JAR


Aanbevolen berichten

Als ik een .pva file demux met DS.JAR dan krijg ik een heel ´schokkerig´ geluid. Met PVAinstrumento geen enkel probleem.

Omdat men in het algemeen lovend is over ds.jar, vermoed ik dat het een instelling is. Ik heb alles default laten staan, zoals aanbevolen wordt. Kent iemand dit probleem, of is er een oplossing voor?

DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Hollander,

Bedankt voor je snelle reactie; die link was mij reeds bekend, maar het werkt niet. In ieder geval zal ik ook de opvolger van ds.jar proberen, en de originele PVA files pas weggooien als er helemaal niets meer mankeert aan de opname.-) Ik gebruik ProgDVB, neem aan dat dat niets uitmaakt?

 

Lang leve de prinses..............

DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je hem wel op demuxen staan ? Alleen bij demuxen haalt die de fouten uit de stream.

 

Aan ProgDVB zal het niet liggen, ze zeggen dat ProgDVb juist het beste is voor opname's.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook deze versie heeft hetzelfde probleem; Aan het eind van het demux-proces krijg ik een hele lange lijst met onderstaande meldingen, volgens mij veroorzaakt dit het schokkerige geluid:

 

-> 2 frame(s) (48ms) inserted @ 00:01:32.808

-> 2 frame(s) (48ms) inserted @ 00:01:33.072

-> 2 frame(s) (48ms) inserted @ 00:01:33.312

-> 2 frame(s) (48ms) inserted @ 00:01:33.576

-> 2 frame(s) (48ms) inserted @ 00:01:33.816

-> 2 frame(s) (48ms) inserted @ 00:01:34.080

-> 2 frame(s) (48ms) inserted @ 00:01:34.320

audio frames: wri/pre/skip/ins/add 3938/0/0/748/0 @ 00:01:34.512 done..

===> new File: E:\Recorder\Taquilla 5 Test 1.mp2

 

DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Had je hem wel op demuxen staan ? Alleen bij demuxen haalt die de fouten uit de stream.

Sorry Hollander, jij antwoord sneller dan dat ik tijd heb om nieuwe experimenten te rapporteren :-))

Ik schrok al, maar zeker heb ik hem wel op action: Demux staan.

DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met PVAInstrumento geen probleem hebt, blijf je die toch lekker gebruiken? Ik vind Xproject niet zo

gebruikersvriendelijk(persoonlijke mening). Verder vind ik MyTheatre het betere programma qua CPU-load.

Kijk maar eens naar de zender op Astra MPEG-HDTV, dan zie je dat progdvb daar weinig van bakt.

 

Mvg, wammes

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als je met PVAInstrumento geen probleem hebt, blijf je die toch lekker gebruiken?

Beste Wammes,
Inderdaad doet PVAI´o het bij mij prima,(net als ProgDVB) maar blijf toch nieuwsgierig naar verbeteringen. Ik heb MyTheater sinds mei ´03 niet meer geprobeerd, toen ik bezig was om mijn STAB rotor aan te sturen vanuit de DVB-S kaart (wat nog steeds niet lukt, ligt aan power supply).
Toenertijd vond ik ook al dat MyTheater er zeer solide uit zag, dus zal ik komende weken graag jouw advies ter harte nemen en e.e.a. te upgraden en uit te proberen.

DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
-> 2 frame(s) (48ms) inserted @ 00:01:32.808
-> 2 frame(s) (48ms) inserted @ 00:01:33.072
-> 2 frame(s) (48ms) inserted @ 00:01:33.312
-> 2 frame(s) (48ms) inserted @ 00:01:33.576
-> 2 frame(s) (48ms) inserted @ 00:01:33.816
-> 2 frame(s) (48ms) inserted @ 00:01:34.080
-> 2 frame(s) (48ms) inserted @ 00:01:34.320
audio frames: wri/pre/skip/ins/add 3938/0/0/748/0 @ 00:01:34.512 done..
===> new File: E:\Recorder\Taquilla 5 Test 1.mp2

Hier mee geeft die juist aan wat die verandert aan de audio stream om zo er voor te zorgen dat het geluid goed wordt.
wri/pre/skip/ins/add 3938/0/0/748/0
3938 waarvan 748 frames zijn vervange (20% dat is erg veel).

Volgens mij gaat er iets niet goed, kan je echt niet deze site bekijke; http://www.mira.lu/topfield/html/demuxen.html
Zo heb ik het ook bij mij ingesteld en dan gaat het anders meestal wel goed.

En anders zal ik zeggen gebruik maar PVAInstrumento.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Verder vind ik MyTheatre het betere programma qua CPU-load.
Kijk maar eens naar de zender op Astra MPEG-HDTV, dan zie je dat progdvb daar weinig van bakt.
Mvg, wammes


Als ik de diverse postings/forums doorlees dan onderscheid MyTheater zich doordat het diverse software codex/filters ondersteund. Omdat mijn DVB-S kaart (type SS1) ook hardware conversie ondersteund, heb ik geen behoefte aan de software variant; de load bij hardware conversie (10%) is veel lager dan bij software (plm 40%) en bewegende beelden (bijv. voetbalwedstrijd) zijn veel gedetailleerder.
Natuurlijk ziet MyTheater met de ruime keuze aan skins er fancy uit, alleen schiet mij het directe voordeel daarvan niet te binnen.

DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als ik opneem met progdvb heb ik hetzelfde probleem. Opnames van verschillende zender geven exact hetzelfde probleem. (Viva, bbc, cnbc...)

 

Na het demuxen dezelfde foutmelding en een schokkerig geluid. Met pvastrumento komt het geluid wel goed, maar op 1 van mijn 2 dvd spelers krijg ik dan een schokkend beeld?

 

Het rare is dat als ik met dvbportal of de originele software die bij mijn skystar zat opneem er geen probleem is. Nadeel van deze 2 programma's is dat ze blijkbaar niet met yankse werken en er geen timer in zit.

 

Weet er iemand of dit probleem door een instelling in progdvb kan opgelost worden?

 

Ik heb al geprobeerd de nvidia drivers via een filter te gebruiken maar dit maakt geen enkel verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met watchTVpro heb ik in het algemeen weinig fouten in me opname's.

 

 

Yankse kan je trouwens wel laten werken met de orginele softwaren, kijk een op de website van Multidec&co.

 

Ze hebben namelijk de orginele software aangepast zodat die ook werkt met yankse ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...