Ga naar inhoud


Lezersbrieven


Ron

Aanbevolen berichten

Via de Polls die we aan de site hebben toegevoegd krijgen we al enige reacties als b.v. deze:<BR>---------------------<P>De laatste tijd wordt sat4all een beetje te kritisch op nieuwkomers.<BR>Probber de in jullie ogen simpele en soms inderdaad verboden ??? vragen toch zo goed mogelijk te beantwoorden.<BR>Een zin als " kijk bij de eend " zegt een beginner niets.<BR>Als iets een verboden vraag is, probeer betrokkene dan te mailen, zodat hij toch een duidelijk antwoord krijgt.<BR>Een tevreden klant komt nl terug, een klant die het bos in gestuurd wordt gaat weg en zoekt een andere site.<BR>Groetjes, John <P>-----------------<BR>John,<P>Gedeeltelijk kan ik het hier mee eens zijn maar aan de andere kant ook weer niet.<BR>De members die met een kluitje in het riet worden gestuurd zijn meestal die die gelijk bij hun eerste posting al de mist in gaan. Met andere woorden: Deze hebben niet eens de moeite genomen de board regels te lezen. Eigenlijk verdienen die onze "behandeling".<BR>Aan de andere kant zal ik de moderators voorstellen of we ons misschien iets milder op kunnen stellen. Het mailen van members is echter uitgesloten want daar is geen beginnen aan met de bergen mail die hier dagelijks binnenkomen.<P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind dat nieuwkomers best wel wat moeite mogen doen om zichzelf te informeren. Dus postings op dit board bekijken met name die uit het verleden. Want de meeste vragen die gesteld worden, zijn over het algemeen meerdere keren beantwoord in het verleden. We hebben toch zo'n mooie search mogelijkheid. <P>Ik heb zelf een week de postings doorgenomen op dit board en heb verschillende editors getest. Daardoor weet ik nu - zonder ook maar 1 vraag aan dit board gesteld te hebben - hoe ik zelf de keys hexadecimaal in kan voeren (de praktijk moet het nog bewijzen wink.gif" border="0). Dit is echter nog niet nodig geweest aangezien de complete pic- en eepromfiles beschikbaar zijn op verschillend sites en het met chipcat en een mastera wel heel erg gemakkelijk is om s*c* keys te programeren laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit zelf hier pas op dit board, je wilt snel een vraag stellen maar door simpel een aantal uren berichtenlezen en hier en daar wat links volgen geeft je al een hele hoop informatie.<BR>Maar helaas geld voor een hoop mensen dat men liever de makkelijke weg volgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben sinds september 2000 actief in deze hobby. Ik was lang niet meer in de techniek actief, maar toen ik mijn eerste box kreeg met illegaal kaartje, wilde ik zelf in controle komen en weten hoe eea werkte en zelf mijn box aan de gang houden. Met een technische achtergrond in zowel electronica als software had ik natuurlijk een goede basis om met deze hobby te beginnen.<BR>Toch heeft het enige tijd geduurd voor ik door de bomen het bos zag. Eerst zoeken op tv, sateliet, box etc. en dan kom je uiteindelijk allerlei FAQ’s tegen. Meteen al die FAQ’s verzameld, om tot de ontdekking te komen dat er allerlei progs genoemd worden, dat er gesproken wordt over MOSC, Irdeto, Seca, Mediaguard, Videoguard, CRD, goldwafer, loaders, hex, bin, nano’s Auto update, PMK, PK, Verschillende datum algoritmes, HexSerial, PPUA, MK0, MK1, loggen, season, phoenix, mastercrd. Zelfs met de FAQ’s is dit een hele uitzoekerij als je niet met iemand kunt bomen over dit onderwerp.<P>Met name deze eerste start is volgens mij voor beginners erg moeilijk Meestal is de eerste en eenvoudigste stap toch het vrijschakelen van een paar zenders. Als dat lukt heb je een succes om op voort te bouwen en ga je de diepte in. Om die reden heb ik al menig beginner via PM/email van info voorzien. Ik pleit er voor om een soort beginners handleiding te maken met uitleg van trefwoorden en een verwijzing naar ons board waar een aantal up to date URL’s waar overige (beginners)info te halen is. <P>We willen ook niet illegaal bezig zijn, maar het lijkt me erg moeilijk om te bepalen waar de grens ligt. Je kunt natuurlijk eisen dat mensen een abo overleggen voor je toegang tot de info geeft, maar dat lijkt me niet haalbaar.<P>De vraag is of je daarmee de handelaartjes in de kaart speelt. Indirect ken ik 1 handelaartje en zover ik kan beoordelen begrijpt die niets van sat tv. Hij heeft contacten met technisch mensen die de zaken uitpluizen en voorkauwen. Deze technische mensen hebben niets aan zo’n beginnershandleiding en een handelaartje als voornoemd krijgt de technische zaken sowieso niet op een rij.<P>Samengevat: Ja, ik denk dat we het de beginners aardig lastig maken. Ik denk ook dat we dat niet altijd even correct doen. Daarnaast denk ik dat we met relatief weinig effort een FAQ voor starters kunnen maken, zonder alles voor te kauwen, maar wel met het aangeven van een aantal goede richtingen.<P>Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satori, mooi gesproken.<BR>Ik zou zeggen ga je gang. Die handleiding kan prima door een gevorderde member gemaakt worden en hoeft niet noodzakelijk een SAT4ALL product te zijn.<BR>We hebben een faq forum waar men het een en ander zou kunnen plaatsen.<BR>Mochten dan het overgtote deel van de members voor plaatsing van een dergelijk FAQ zijn plaatsen wij het desnoods als html op de site.<P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...