Ga naar inhoud


Succesvolle lancering Astra 2C


Gast

Aanbevolen berichten

Op <A HREF="http://defence-data.com" TARGET=_blank>http://defence-data.com</A> was het volgende te lezen:<P>Successful launch for Boeing-built Astra 2c<P>18 June 2001<P>ASTRA 2C, a Boeing 601HP satellite, has been successfully launched aboard a Proton rocket provided by International Launch Services (ILS). Liftoff occurred at 7:49 a.m. local time from Baikonur, Kazakhstan on June 16 and the satellite's first signals were received about seven hours later at Sydney, Australia, confirming that systems are operating normally. ASTRA 2C is the first of two satellites to be launched by BSS in one week.<P>Built for Soci‚t‚ Europ‚enne des Satellites (SES) by Boeing Satellite Systems (BSS), a unit of The Boeing Company, ASTRA 2C is a high-power version of the Boeing 601 satellite, the most-often purchased satellite model in the world.<P>"With this launch, Boeing has built and delivered a total of nine spacecraft to SES," said Randy Brinkley, president of Boeing Satellite Systems. <P>ASTRA 2C is designed to be positioned at either 19.2 or 28.2 degrees East longitude and has a contractual service life of 15 years. The satellite will provide pan-European coverage and features 40 Ku-band transponders, 32 active at beginning of satellite life and 28 at end.<P>Ter uwer info.....Rene<BR> laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb live gekeken (speciaal opgebleven), met een oude analoge ontvanger (wist pas achteraf dat het ook digitaal werd uitgezonden.) :-))<P>Was in een heerlijk amateuristisch sfeertje, een beetje zoals een ATV project smile.gif" border="0<BR>Een aanrader voor de volgende.<P>groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week heb ik de succesvolle aankoop van een raderdetector, welke mijn buurvrouw eveneens had laten monteren, mogen aanschouwen.<BR>Betreffende raderdetector kan ook, volgens diezelfde buurvrouw, op een GPS worden aangesloten voor nog meer comfort. Welke ???<P>Gezien jullie (on)interessante verhalen over deze dingen binnen deze topic dacht ik hierover ook even melding te maken.<BR>Per slot van rekening heeft GPS ook iets met satelieten te maken dacht ik.<P>Ik kijk uit naar het bericht over de exacte positionering. (Van die sateliet natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...