Ga naar inhoud


2e ontvanger op LNB-out?


foppo

Aanbevolen berichten


De tweede ontvanger ontvangt de satelliet waarop de Hummie op dat moment is afgesteld en dan ook alleen nog horizontaal af verticaal.

 

Dus je kan je Dreambox er op aansluiten maar schakelen zal die niet.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt prima, ik hoef de Humax zelfs niet helemaal uit te zetten, standby is voldoende, het signaal wordt keurig door gelust.

Scheelt me een hoop werk want anders moet ik de schotels van een twin LNB en een schakelaar voorzien en 20 meter Coax van achter uit de tuin en onder de vloer door naar binnen wurmen.

Bedankt voor de antwoorden!

3 X VU+ duo (1.5 TB HD & OpenPLi 2.0)

Dreambox7020/Maxtor 6Y080L0

Wavefrontier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het werkt, net speciaal voor een Sat4All lid getest (hardware forum geloof ik). Als je Humax aan staat kan je met de erachter geschakelde ontvanger inderdaad alleen kanalen op de zelfde band (dus lage band (10,7 tot 11,7) óf hoge band (11,7 tot 12,7) met dezelfde polariteit en via dezelfde LNB ontvangen.

 

Als je Humax in de standby stand staat, kan je met de erachter geschakelde ontvanger gewoon je diseqc switch, je hoge en lage band en je polariteit schakelen, als zat de Humax er niet tussen. Denk er wel aan dat je met de erachter geschakelde ontvanger meteen de andere satelliet wil ontvangen wel even een diseqc command moet geven, want de switch moet wel even geschakeld worden en dat diseqc command wordt pas gegeven als je van satelliet wisselt of als je de ontvanger uit en aan zet maar bijvoorbeeld niet als je tussen zenders op dezelfde satelliet schakelt.

Dit laatste kan misschien wel van ontvanger tot ontvanger verschillen, zelf even uittesten dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...