Ga naar inhoud


Omzetten van DV tape naar DVD


Bigfoot

Aanbevolen berichten


Heb je geen mogelijkheid om naar .MPG (MPEG2) te grabben ?

Scheelt zowieso in de ruimte en is (bijna) gelijk klaar om naar DVD gefikt te worden of bewerkt te worden in een video-bewerkingsprogramma.

 

Ik gebruik zelf (na eerst Ulead en Pinnacle gebruikt te hebben) nu Adobe Premiere en dat bevalt goed. Heb alleen een probleempje met sommige trailers die ik van DVD rechtstreeks heb gegrabbed, maar voor de rest niets dan lof voor dit pakket.

Het meest gebruikersvriendelijk is toch wel Pinnacle. Makkelijk teksten en menu's maken etc. piece-of-cake !

 

Adobe heeft zelfs een mogelijkheid om middels de knop EXPORT direct naar DVD of naar HD te exporteren.

Het renderen neemt hier ongeveer voor een uurtje film een uurtje in beslag, maar dat komt omdat ie ook titels en een logo moet renderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ozzo: Heb je het dan over dezelfe mpeg2-instellingen als die

gebruikt worden voor vob-bestanden?

 

het lukt mij namelijk niet om vob bestanden rechtstreeks te bewerken,

die moet ik eerst omzetten naar ongecomprimeerde avi bestanden.

 

Heb je met pinaccle in mpeg2 dezelfde (zichtbare) kwaliteit

als dat je in dv formaat opslaat bij het capturen vanaf een camera?

Pluk een roos, die is rood.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bigfoot,

 

Je kunt ook procoder van Canopus gebruiker om je avi naar mpeg2 te zetten er bestaat volgens mij op dit moment geen betere coverter.

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nu als volgt gedaan:

 

*omzetten van DV/ avi naar MPEG2 met de Canopus procoder: dit gaf een erg goede kwaliteit mpeg, duurde 6 uur om een bestand van een uur (13Gb) om te zetten naar 2.5Gb op een XP Athlon XP

 

* menu en hoofdstukken maken met Ulead DVD factory 2. Vervolgens een ISO bestand maken.

 

* ISO bestand branden met Nero

 

 

Wat zijn eigenlijk de extra mogelijkheden van Adobe Premiere?

 

En weet iemand hoe je muziek kan toevoegen en dat kan synchroniseren met de hoofstukken/ tijdlijn?

 

Ook vind ik het eerste menu wat Ulead maakt (dus nog voor de chapterindeling) overbodig omdat ik maar 1 bestand hebt, het menu bestaat da uit 1 picture waarop je doorklikt voor de chapters. Ik wil gelijk het chaptermenu hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pinnacle kan automatisch van elke camera beweging een chapter-punt maken.

Dan heb je dus van elke scene desgewenst een klikbaar plaatje. Je kan ze ook zelf handmatig toevoegen op de punten die jij wilt.

 

Adobe is verreweg het professioneelst, MAAR niet het meest gebruikersvriendelijk naar mijn idee. Ik heb er wel de beste resultaten mee bereikt. Maar zoals gezegd vind ik de gebruikersvriendelijkheid van Pinnacle wel heel comfortabel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het omzetten van avi naar mpeg2 doe ik nu met de Canopus procoder en ik heb het idee dat dat de beeldkwaliteit bepaald. Ik zal dat pakket van Pinnacle ook es proberen, zou wel makkelijk zijn voor de hoofstukken.

 

Welke Pinnacle software moet ik dan hebben? Pinnacle InstantCD/DVD versie 8 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pinnacle versie die officieel te downloaden is , geeft hier 8.01 aan (evaluatieversie).

 

Ik kan daar overigens het bestand wat ik met Canoplus procoder gemaakt heb niet inlezen, dit is een . m2p extensie file. Met Ulead DVD factory 2 ging dat verder probleemloos, maar daar kan ik weer geen automatische hoofdstukken (gebaseerd op camerapositie-wisselingen) mee maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...