Ga naar inhoud


[Strong 8000] Problemen met Strong SRT 8000 H


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wij hebben een Strong SRT 8000 H receiver met softwareversie 20, OEM 6, Type 0 en Patch Run 0.

 

Er doet zich een tweetal problemen voor:

1. Regelmatig vallen tijdens het zappen zenders weg. Uit en aan zetten van TV of receiver helpt niet, en het opnieuw installeren van zenders ook niet. Het enige dat helpt is Canal+ het signaal opnieuw te laten pushen maar.........

2. De receiver ontvangt het push-signaal van Canal+ niet.

 

Wat er nu dus gebeurt als we weer eens zenders kwijt zijn is dat we eerst een half uur bij Canal+ aan de lijn hangen om te zorgen dat het signaal gepusht wordt, en daarna de kaart bij de buren in de receiver moeten stoppen.

 

Wie kan me vertellen wat de oorzaak van deze problemen is, en hoe e.e.a. op te lossen is?

NB: we hebben een originele kaart van Canal+, en gebruiken alleen de originele software die met de receiver is meegeleverd.

 

Alvast bedankt voor het meedenken!

 

Mieke.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probeer eens je signaal te checken.

Als het activerings signaal va C+ niet binnenkomt dan heb je slecht signaal.

Kijk ook of je LNB (kop) wel goed staat afgesteld ivm kruispolaristie.

Je kunt je signaal checken via menu > tecnische informatie > signaal kwaliteit.

Ook zou je lnb wel eens defekt kunnen zijn,probeer eesn een andere.

Succes,

Satlux

Topfield 7700 Hsci , Philips 2212

Echostar ap700 , Jaeger 99 G

Triax 78cm , Triax 64cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Satlux,

 

Bedankt voor je reactie.

Ik heb het signaal gechecked, en dat geeft ongeveer een sterkte van 3,2 aan; groen dus.

Ik denk niet dat de kop stuk is. We hebben namelijk 2 koppen op één schotel; en beide receivers hebben hetzelfde probleem, dus dan zouden beide koppen al kapot moeten zijn.

 

Wat bedoel je precies met kruispolarisatie?

Voor de goede orde: we zijn wat betreft deze materie complete newbies. We hebben schotel omdat hier eenvoudigweg geen kabel ligt.

 

Mieke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het verleden zijn door Strong-Nokia in samenwerking met Canal Digitaal signaaltjes verstuurd om illegale kaarten uit te schakelen. Dit had in veel gevallen tot gevolg dat de originele software werd vernield.

Deze is opnieuw te laden door middel van een pc, waarna de receiver weer korrekt funktioneerd. Een handelaar moet uitkomst kunnen bieden.

M. vr. gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

José,

 

Bedankt voor je reactie. Wat je zegt lijkt me logisch. Ik heb de software al gedownloaded, en ga zelf proberen e.e.a. te flashen. (NB: de handelaar zei dat het me € 80,-- per receiver zou kosten, en dat terwijl het probleem niet door ons veroorzaakt is. Mocht het flashen mislukken, dan kan ik dat geld altijd nog uitgeven). Nogmaals bedankt. Mocht het probleem hiermee opgelost zijn, dan zet ik dat nog even in deze thread. Groeten,

 

Mieke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hoi ABCDEF,

 

lees het onderwerp "Strong 8000 uitleg voor beginners!" eventjes aandachtig door, er zijn er al meer geweest die hun strongetje vernield hebben, het flashen is niet zonder risico.

Uit voorzorg zou ik zelf een ouder PC-tje gebruiken, mijn PentiumIII/600 kan ook niet goed met elke srt8000 overweg.

 

Succes.

 

Satq

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...