Ga naar inhoud


Een absoluute giller


Duwgati

Aanbevolen berichten

Aan alle members die zich wel eens ergeren aan de domme vragen die ze hier tegenkomen.<P>Het onderstaande artikel vond mijn broer op het internet als prachtige illustratie over de frustratie van een helpdeskmedewerker over de domheid van sommige klanten. <BR>Hij had alleen de pech dat al die gesprekken worden opgenomen, dus toen de klant zijn beklag deed, is hij op basis van die opgenomen conversatie ontslagen. Waar gebeurd.<P>Lees en huiver.<P>"Ridge Hall computer assistance; may I help you?"<P>"Yes, well, I'm having trouble with WordPerfect."<P>"What sort of trouble?"<P>"Well, I was just typing along, and all of a sudden the words went away."<P>"Went away?"<P>"They disappeared."<P>"Hmm. So what does your screen look like now?"<P>"Nothing."<P>"Nothing?"<P>"It's blank; it won't accept anything when I type."<P>"Are you still in WordPerfect, or did you get out?"<P>"How do I tell?"<P>"Can you see the C: prompt on the screen?"<P>"What's a sea-prompt?"<P>"Never mind, can you move your cursor around the screen?"<P>"There isn't any cursor. I told you, it won't accept anything I type."<P>"Does your monitor have a power indicator?"<P>"What's a monitor?"<P>"It's the thing with the screen on it that looks like a TV. Does it have a<BR>little light that tells you when it's on?"<P>"I don't know."<P>"Well, then look on the back of the monitor and find where the power cord<BR>goes into it. Can you see that?"<P>"Yes, I think so."<P>"Great. Follow the cord to the plug, and tell me if it's plugged into the<BR>wall."<P>"Yes, it is."<P>"When you were behind the monitor, did you notice that there were two cables<BR>plugged into the back of it, not just one?"<P>"No."<P>"Well, there are. I need you to look back there again and find the other<BR>cable."<P>"Okay, here it is."<P>"Follow it for me, and tell me if it's plugged securely into the back of<BR>your computer."<P>"I can't reach."<P>"Uh huh. Well, can you see if it is?"<P>"No."<P>"Even if you maybe put your knee on something and lean way over."<P>"Oh, it's not because I don't have the right angle - it's because it's<BR>dark."<P>"Dark?"<P>"Yes, the office light is off and the only light I have is coming in from<BR>the window."<P>"Well, turn on the office light then."<P>"I can't."<P>"No? Why not?"<P>"Because there's a power failure."<P>"A power ... A power failure? Aha, Okay, we've got it licked now. Do you<BR>still have the boxes and manuals and packing stuff your computer came in?"<P>"Well, yes, I keep them in the closet."<P>"Good. Go get them, and unplug your system and pack it up just like it was<BR>when you got it. Then take it back to the store you bought it from."<P>"Really? Is it that bad?"<P>"Yes, I'm afraid it is."<P>"Well, all right then, I suppose. What do I tell them?"<P>"Tell them you're too fucking stupid to own a computer!!!"<P><BR>Zo'n man geef je toch een bavaria.gif" border="0 i.p.v. zijn ontslag laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hahahahaha, leuk verhaal, alleen geen ontslag?<BR>Ehhhh... tsja, klant is koning en zo moet je altijd netjes blijven.Ondanks dat de klant je het bloed onder je nagels vandaan haalt.<BR>Heeft dit misschien een link naar de pluzboys!<P>Pino bavaria.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ongeveer wel. Ik had de pluzboys zaterdag nog aan de lijn:<P>Goedemorgen, ik heb een probleempje met mijn nokia..<BR>Goedemorgen, heeft u een abonnement? Mag ik het nummer van uw kaartje even?<BR>Ja hoor, dat is *****<BR>(achtergrondgeluid typen) Ah, u bent meneer ***, van de *** straat in ****.<BR>Klopt, maar dat wist ik ook al...<BR>Wat is het probleem?<BR>Hij doet niets meer.<BR>Dan moet uw schotel opnieuw gericht worden.<BR>Dat is het probleem niet, want andere apparaten doen het wel op die schotel.<BR>Dan moet u uw kaartje schoonmaken.<BR>Heb ik al gedaan.<BR>Dan moet u uw tv aanzetten, ga naar menu...<BR>Maar hij doet NIETS meer, er is niet meer zichtbaar op de tv.<BR>Misschien moet uw tv dan worden afgestemd.<BR>Zit met SCART kabel verbonden.<BR>Staat hij wel aan.<BR>Ja hij staat aan maar het display blijft zwart.<BR>...<BR>...<BR>...<BR>kwartiertje verder nog geen stap verder met de helpdeskmedewerker hoor... frown.gif" border="0 <BR>Ik begin sterk te vermoeden dat ze expliciete instructies hebben gekregen klanten met dit probleem op een afstand te houden, maar ik wilde toch wel even een paar kwartjes investeren om dat te controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nou een paar kwartjes?<BR>m.i. FL. 1.50 p/m en dan 15min is toch al gauw FL. 22,50!!!!!<BR>en als die medewerker zo reageerde doet hij dat toch netjes.....!!!????<BR>Maar ja wie ben ik?<P>Greetz smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geinig verhaal joh maar helaas waar.<BR>Heb zelf op een HD gewerkt en wat je dan meemaakt lachen. <BR>De koffiebekerhouder vanmijn pc is afgebroken<BR>Koffiebekerhouder?????<BR>Ja zo'n laatje wat eruit komt.<BR>De la van de CDrom begreep ik en leg dan maar eens uit dat dat geen etc.<P><BR> shocked.gif" border="0shocked.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is geen mop: iemans van mijn familie liep stage bij een HD. Op een dag kwam de melding dat de fax-machine deed het niet. Een dame zei: "als ik een blad er in duw, dan komt ie aan de andere kant weer terug".<BR>Later is gebleken dat ze die fax 15 keer heeft inmiddels verstuurd.......<BR>groeten<BR>poolman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...