Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na een poosje dit forum bekeken te hebben zie ik regelmatig de termen: pentacrypt 1.11 , MM, MR .

Wie kan me in normaal nederlands vertellen wat dit is?

Ik heb zelf een vhsat reciever en een AXAS module en kan alleen de Nederlandse zenders bekijken dus niet C+ en dergelijke.

Geplaatst:

Het is minder ingewikkeld als dat het lijkt, ik zal een poging wagen het in het kort uit te leggen.

De Spaanse fabrikant Sidsa heeft een decoderchipset op de markt gebracht voor de DVB norm. Deze chipset is gebruikt in een heel aantal niet officiele modules.

-Universal cam

-Magic module

-Axas module

-Globecrypt module

-Matrix module

-etc. etc.

Oftewel, Sidsa verkoopt de modules aan iedereen die ervoor betaald. Deze kopers plakken er een sticker op, voorzien de module van software en klaar is Klara.

De universal cam was de eerste en werd voorzien van de "test" software van Sidsa. Dat was niet zo'n succes.

Hierna kwam de Magic module. Dit was de eerste module waar de gebruiker door middel van een "programmer" op een simpele manier de besturingssoftware van de Magic kon veranderen. Omdat er regelmatig updates kwamen en de Magic redelijk tot goed werkte op diverse codeersystemen was dit al heel snel een zeer populaire module.

Heel rap kwamen er allerlei namaak (klonen) Magic's op de markt waaronder de Axas en de Matrix. De software was gewoon gecopierd van de Magic. Dit heeft tot vervelende situaties geleid omdat de makers van de Magic hier niet echt vrolijk van werden.

Sinds kort is er buiten de software (Pentacrypt) voor de magic ook andere software die door de makers van de Matrix is gemaakt, Matrix reloaded.

Omdat de meeste modules die op de Sidsa hardware zijn gebaseerd in meer of mindere mate hardwaregelijk zijn zou het dus mogelijk moeten zijn om de software tussen de verschillende modules uitwisselbaar te maken.

het probleem was hier dat niemand de modules extern kon benaderen.

Ook dit is nu verleden tijd. Met de cas-interface kan je de module extern benaderen en volledig programmeren. Je kan nu dus een willekeurige module die qua hardware gelijk is aan de magic module of matrix module voorzien van magic software of matrix software naar believen.

Omdat beide softwareversies zo hun voor en naadelen hebben is dit erg handig.

Er zijn echter een paar addertjes onder het gras. De Magic software draait bijvoorbeeld alleen in modules die zijn voorzien van een Toshiba flasheprom van 2MB. De Matrix reloaded software is iets minder "kieskeurig" al moet er hierook een 2MB flasheprom in de module zitten.

Alleen met de eerste generatie "Universal" modules kan je weinig beginnen zonder ze te opereren, er zit maar 1MB flashgeheugen in.

That's all.

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen