Ga naar inhoud


HDTV opnemen


pillie

Aanbevolen berichten

Ik zag net in het Topfield dat iemand HDTV had opgenomen en ik dacht dat ga ik ook doen en heb ik dus met FTP het TS bestand naar mijn PC gebracht en daar geconverteerd naar MPEG met DVR studio en daarna afgespeelt met BS player maar mijn PC P3 633 kan het niet helemaal trekken maar ik kan toch goed zien hoe zuiver het beeld is.

Tijd voor een nieuwe PC dus want dit is echt super kwaliteit om te bekijken.

Mijn dreambox crashte na een paar minuten opname.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt wel lang opnemen met Tuxvision. De afspeelsnelheid is dan veel beter. Ik heb het idee dat de software in de Dreambox eerder het probleem is dan de traagheid van de PC. Met een oudere Ronald versie ging het opnemen van Euro1080 bij mij namelijk beter dan de laatste versie. Met name het geluid. Als ik het geluid uit de stream haal, is het beeld wel vloeiend. Mét geluid niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het programma tmpgdvdautor kan ik helaas niet vinden. DVR studio geeft een fout bij het openen van de HDTV opname. Ik denk alleen dat het komt omdat het opnemen vanaf de Dreambox fout gaat bij HDTV. De TS file is namelijk maar 14 Mb voor zo'n 20 seconde. Dat zou veel groter moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je plasmascherm de 1080i resolutie wel weer kan geven kun je de stream opnemen en afspelen op je pc.

Als je dan een goede videokaart hebt kun je je plasmascherm met die videokaart aansturen zodat je het dus wel kunt kijken.

Voor meer info verwijs ik je graag door naar het home theater forum,

daar kunnen ze je precies vertellen wat je nodig hebt.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Om de uitzending van EURO1080 te kunnen zien heb je een speciale settopbox nodig met later in mei een CA kaart


Dit doet me sterk denken aan die europese breedbeeld experimenten in D2MAC... met EU subsidie die we allemaal betalen een experimenteel tv kanaal opzetten waar we niet met zijn allen naar mogen kijken, omdat de Amerikanen dat verbieden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...