Ga naar inhoud


Swapfile


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb geprobeerd om een swapfile aan te maken op mijn dreambox, echter wanneer ik free in typ zie ik wel een swapgeheugen van 256 mb maar het wordt niet gebruikt.

Weet je waar dat aan kan liggen.

Tijdens het maken van de swapfile moest ik rekening houden met attribuut 755 en 777 . Wat houd dit in, en hoe doe ik dat in telnet?

Reden: ik heb regelmatig last van een bevroren beeld. Wanneer ik dan mijn DB op standby zet en weer inschakel is het weer goed. Ik hoop dat door het maken van een swapfile dit probleem is opgelost. Of heb je een andere sugestie?

 

Mijn systeem is een draaibaar 88 cm schotel met een DBdm7000s + 120 GB hdd 7200 rpm. met pp107.2_rd_25.12.03.img erop.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Hispasat vanwege de braziliaanse zenders.

 

Ik hoop dat je me kunt helpen?

 

 

Norman

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de swapfile hebt aangemaakt moet je ook nog de DB wijsmaken om die te gebruiken.

Dit heb ik gevonden op: http://www.dreambox.net.au/tutorials/swap.html

 

1. To create a swap file e.g. /hdd/swapfile of size 256MB using a blocksize of 1024 byte:

 

dd if=/dev/zero of=/hdd/swapfile bs=1024 count=256000

 

in 256000+0 record

out 256000+0 record

 

2. Prepare the swapfile:

mkswap /hdd/swapfile

 

3. Activate the swapfile:

swapon /hdd/swapfile

 

Zo maak je een swapfile.

 

Ik denk niet dat het jou probleem zal oplossen want zonder swapfile moet je DB goed beeld leveren, althans dit is hier zo.

 

Black_64

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed beeld heb ik wel, echter een paar keer per dag heb ik een bevroren beeld. Na een keer op standby en weer terug is het beeld weer goed. Vandaar mijn gedachte om een swapfile aan te maken. Of zijn er nog andre mogelijkheden?

 

Norman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Goed beeld heb ik wel, echter een paar keer per dag heb ik een bevroren beeld. Na een keer op standby en weer terug is het beeld weer goed. Vandaar mijn gedachte om een swapfile aan te maken. Of zijn er nog andre mogelijkheden?

Norman


Dit is een probleem wat je met een swapfile niet oplost.
Het is eigenlijk een bug. Als je regelmatig last van signaal uitval hebt door verkeerd gerichte schotel of regen/wind dan komt dat vaker voor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

dd if=/dev/zero of=/hdd/swapfile bs=1024 count=256000

in 256000+0 record
out 256000+0 record


het commando dd hier uitvoeren is niet beslist noodzakelijk. In dit geval wordt het swap gedeelte gewoon gewist maw overschreven met nullen


Ik weet niet of de dreambox het commando top kent. Hierin kun je precies zien of swap ingeschakeld is en nog veel sys info.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens naar mijn transponder output gekeken.

SNR = ca 86%

AGC = ca 56%

BER = 0

 

Wat betekend deze output?

Wanneer de AGC onder de 50% komt, zou mijn beeld dan stil staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je rond de momenten dat je beeld freezed, gaat kijken naar je signaal, zul je waarschijnlijk merken dat je BER instabiel is, dit is vaak de oorzaak dat je beelt bevriest.

 

Oplossingen zijn o.a. eens een Flash Erase doen en dan een nieuwe scan uitvoeren. Je schotel beter uitrichten, je kabel eventueel eens nalopen. (koppelstukken zijn erg gevoelig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...