Ga naar inhoud


stab hh100 met visiosat90 veel speling


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een stab hh100 met daarop een visiosat 90 (dit past normaal niet maar heb de visiosat aangepast zodat ie toch op de stomp past).

 

Met dit weer(harde wind), verlies ik steeds het signaal. Ik naar buiten, en zeer veel speling op de rotorstomp, dit resulteerd bij de lnb-f in ongeveer 1 a 2 cm!, en dat vind ik erg veel. Dit geheel draait nu zo'n 1,5 jaar.

 

Hebben meer mensen er last van dat er steeds meer speling op de rotoras komt?. En hoe zit dit met bijvoorbeeld de moteck rotoren, of de HH120??,

 

Ga mischien een nieuwe aanschaffen, vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De (vage) exploded view tekeningen die ik gezien heb van de stab geven aan dat het geheel gelagerd is.

Ik heb zelf een stab hh120 (2 weekjes oud), en hier zit ook vrij veel speling op, dus het lijkt me dat dit normaal is (uitgaande dat die schotel niet continue 150 toeren/min staat te draaien.)

En welke kant uit bestaat de speling ? axiaal of radiaal oftewel in het draaibereik gedeelte of op/neer.

 

Ik zou bijna denken dat de schotel niet meer super afgesteld staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edit :

 

Ik heb de mijne naar beneden gehaald ivm een verhuizing van de schotel en heb gelijk even gekeken, maar het lijkt niet op veel lagertjes daarbinnen maar eerder op echte italiaanse kwaliteit.

 

Ik weet zeker dat ik ook wat speling had op mijn hh120. Dus in die zin blijf ik wel denken dat je schotel iets bijgesteld moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...