Ga naar inhoud


[5000] : Koelings perikelen....de oplossing ?


Sigma

Aanbevolen berichten

Citaat:
Ik heb een laptopkoeler onder mijn toppie staan.
Het maakt gebruik van een externe voeding en de toerental is
te regelen tussen 1900 en 2600 tpm.

heeft aan de voorkand een knopje om hem aan en uit te zetten.
dus te gebruiken wanneer nodig.

er zitten 4 fanntjes in....koelt super. (zie bijlage)

groetjes,

Satturk


zou het ook mogelijk zijn zo'n laptopcooler op de TF aan te sluiten zodat hij automatisch gaat lopen als de TF aanstaat, ik heb begrepen dat ze bijna altijd 5 volt gebruiken.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik heb ook nog een vraag aan diegene die de fannetjes onder het deksel hebben gemonteerd, laten jullie de fan de lucht uit de TF zuigen of erin blazen, toen ik de fan onder het deksel had zitten met een afzuiging uit de TF door het deksel viel het resultaat tegen, leg ze echter op het desksel met een afzuiging dan wordt de TF goed gekoeld.

 

aub advies.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 'm vertikaal erin zitten, aanzuiging van voren en blaast naar achteren, heb er wel een 1/4 rond stukje plastic aan de achterzijde zitten die de lucht stroom naar links en recht verdeeld. Hij word warm maar niet heet zoals het zonder fan was. En geen gaten, de richels in de klep is voldoende.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

ter info; Ik ben erg blij dat ik jullie probleem absoluut niet heb.

 

Ik al diverse malen (ook tijdens de recente hittegolf) na diverse topics over het hitte probleem gelezen en dus de TF rondom gemeten.

Hij wordt slechts handwarm.

 

FYI: ik heb een compleet originele NL Topfield 5500.

Todays dummy is tomorrows expert!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou die van mij werd echt bloedheet, vooral boven de plaats waar de harddisk zit (daar zitten geen sleufjes????).

 

Nu heb ik er twee ventilatoren opgelegd die de warme lucht uit de TF zuigen en de TF wordt niet meer dan handwarm. Ik ben ervan overtuigd dat dat de levensduur ten goede komt.

 

Omdat zo'n ventilator op het deksel lelijk is heb ik een alu strip gebogen en die ervoor gezet, komt ook de luchtstroom ten goede. De TF staat in een kast.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide fannetjes (bij mij, zie foto's) blazen de lucht in de behuizing.

Door bijna alle gaatjes op de deksel te sluiten met transparante plakplastic, forceer je de ingeblazen lucht via de zijsleuven de kast te verlaten. M.a.w. je hebt een gecontroleerde luchtstroom die langs alle belangrijke onderdelen/koelelementen/hardeschijf gaat. Ik heb wel een toerentalregelaar erop gezet, maar die kan minimaal staan. Toch blijft de HD koel (250 GB).

 

Ook ik ben van mening dat de levensduur van de HD verlengd wordt als de temperatuur lager is. Dus actieve/stille koeling is dan gewenst.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik gebruik geen koeling maar sinds een week of 2 merk ik dat mijn Topfield 5000 PVR wel een aantal keer behoorlijk warm is geworden. Ik ben hem niet meer en / of anders gaan gebruiken. Hooguit minder, omdat ik niet vaak thuis ben. Is een koeling dan de oplossing of kan ik ook eerst nog wat anders doen?

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een ventilator er bovenop gezet in zuigstand.

In blaasstand krijg je teveel ophoping van stof op 1 plek!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is volgens mij inderdaad de harddisk die zo heet wordt. Zou toch makkelijk zijn als je een externe harddisk zou kunnen plaatsen, ik heb net naast de harddisk een fannetje op de topfield gelegd die zuigt, gaat perfect!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Eigenlijk is het toch te belachelijk voor woorden dat wij zo moeten hobbyen om de Topfield op een goede temperatuur te houden?

 

Ik legde vanmiddag mijn hand op mijn Topfield 5000 PVR. Die was dus weer behoorlijk heet!

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is met alle electronica zo, de wat duurdere modellen hebben betere koeling. Niet gezegt dat TF een 'goedkoop' merk is, maar er word altijd wel ergens op iets bespaart.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een grote ventilator ernaast gezet, die zolang mijn TF aanstaat eroverheen blaast. Daar blijft hij in elk geval een stuk koeler van.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...