Ga naar inhoud


Philips: Disecqprobleem kanalen inlezen


Bink

Aanbevolen berichten

hallo allen,

 

ik zit nu al de hele avond met het volgende probleem te stoeien, en kom er niet uit:

 

Ik heb 2 schotels (astra 1 en 2) middels een Disecq aan mijn Philips hangen. In de Philips zit de Zibi-software, en een settingslijst.

Als ik de BBC kies uit de zenderlijst, krijg ik GEEN beeld. Wat ik ook doe, alsof hij de Disecq niet laat schakelen.

 

Toen heb ik de hele zenderlijst gewist, Astra 1 laten inlezen, en daarna gekozen voor "Kanalen Toevoegen, Schotel 1&2 A&B" Echter: hij vindt dan niets op schotel B.

 

Toen heb ik de tuner genept, door kanalen toe te voegen (A en B) maar even Schotel 1 los te koppelen. Dan vindt hij de Astra2-kanalen wel, maaaarrrrr.... slaat ze op als Schotel A in plaats van B....

 

Als ik een ORIGINELE tuner neerzet, werkt het wel..

MEt de originele software kan ik dan ook kiezen tussen schotel 1 *OF* 2, terwijl ik bij de Zibi-software alleen maar kan kiezen uit 1 of 1 *EN* 2....

 

Nou ja, ik wordt er gek van, en hoop dat iemand een oplossing weet...

Het meest zou ik al geholpen zijn als iemand mij vertelt hoe ik HANDMATIG in de zenderlijst de A kan omzettten naar een B (dus: in de tuner, niet via een editor ofzo)

 

Bink.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb mijn (bovenstaand) probleem, inmiddels helemaal geanalyseerd, en kom tot de volgende conclusie:

Het ligt aan mijn Philips (een 5816/23, ofwel: een 6071). Ik heb nu 3 verschillende soorten software erin gezet (zibi, servihard, en originele), maar in alle gevallen wil mijn Philips NIET schakelen tussen schotel 1 en schotel 2. (En het ligt niet aan de diseqc, want als ik een andere Philips er aan hang, werkt het wel).

 

Hij leest wel kanalen in van schotel 2, maar als ik vervolgens naar zo'n kanaal zap, dan geeft hij een rood blokje....

 

Zou het kunnen zijn dat de disecq-schakeling in de Philips rot is? Komt dat vaker voor? Is het op te lossen?

 

Bedankt alvast voor het meedenken!

Bink.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...