Ga naar inhoud


vraagje over flash geheugen


Gast kvandalen

Aanbevolen berichten

ik ben van plan om sinds kort een dreambox aan te schaffen,alleen heb ik even een vraag over het flashen.

hoeveel heeft de dreambox standaard aan flash geheugen wat je kan wijzigen? ik heb gelezen dat de dreambox over 64 MB RAM beschikt maar hoeveel beschikt de dreambox over flash geheugen?

ik vraag dit omdat ik als ik dan de dreambox heb,dat ik in principe meteen hem wil flashen met een nieuw image.

ik hoop dat iemand deze vraag kan beantwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je hem flasht naar een andere image dan 'vervangt' ie je image. als je de Ronaldd image gebruikt, gebruik je een minimaal geheugenbereik van het flash daar deze zo kaal mogelijk is gehouden en gebasseerd is op de originele enigma. afhankelijk van het aantal plugins mag dat geen enkele invloed hebben op het geheugen.

 

en anders kan je altijd nog images op HDD, CF of USB-stick plaatsen als je die hebt tenminste.

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

De dreambox heeft 8MB flash, waarvan ruwweg 6MB gebruikt wordt voor de software en 2MB voor de instellingen.

Dit betekent dat er maar 1 image in past, als je meer wilt moet je extra flash geheugen toevoegen in de vorm van een USB memorykey of je moet het op disk zetten (wat betekent dat de disk altijd draait).

 

Het RAM is weliswaar 64MB maar daarvan is maar 32MB als werkgeheugen beschikbaar, de rest is in gebruik voor de MPEG decoder en videoram.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke bedankt Robb.

ik ben trouwens ook wel van plan om dan er later een harde schijf bij te nemen om er zo meerdere images op te kunnen zetten,maar als ik eerst nog even tijdelijk alleen de dreambox heb wil ik toch wel eerst een ander image op gaan flashen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...