Ga naar inhoud


probleem rotor stab


Gast

Aanbevolen berichten

Heb het volgende probleem : rotor geinstaleerd en krijg hem alleen met de hand afstb.als ik die lang indrukt van oost naar west. Gaat vanzelf naar geen ene satteliet. Settingslijst zit er in en overige inst. ook.

Toen de rotor draaide en bij 19.2 oost was heb ik de kabel eruit getrokken en er weer in gedaan zo kijk ik nu tv op de astra dus.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

groeten mike

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb een dreambox en sat posieties staan er volgens mij in anders kan ik toch ook niet kiezen tussen meerdere sattelieten. Weet je toevallig hoe ik die stab moet resetten. Ben een leek op dit gebied.

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

een stab kan je niet resetten.

 

je hebt een dreambox, is een kwesie van de vink bij GotoXX aanzetten, even je lengte en breedtegraad invullen (van je woonplaats, te vinden via Heavens Above (zie links) en klaar ben (als ie al goed was uitgericht, bijv. 0-punt op Sirius 5° oost)

 

 

groet,

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank ome merde voor je antwoord, hoef ik daar niet naar te zoeken. En die instellingen staan volgens mij goed. Dit is er gebeurd : Gisteren alles ingesteld en afgesteld met hulp, Wel via de astra, sirius niet te vinden. de motor op astra gezet en de schotel terug gedraaid op astra, toen kunnen draaien naar hispasat en geen beeld terug naar hotburd en beeld, we kregen hem terug op astra en beeld, duurde wel allemaal heel lang.Nu draait tie nergens meer heen alleen handmatig na heel lang de afstb ingedrukt te houden. Maar oké het is misschien niet de manier maar het werd donker en ben afhankelijk van die satteliet vandaar de kabel eruit getrokken toen die op 19 oost was en ik dus tv kon kijken. Maar ga het morgen allemaal opnieuw proberen. alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik alleen niet snap is dat tie rotor toch moet draaien als ik hem op een satteliet zet en dat doet tie niet kan dat misschien aan de lengte van de kabel liggen, die is denk ik 60 meter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik ook al gedaan die kant en klare lijst maar bedankt voor de reply.

 

Wat ik net zelf zag in het boekje daar stond het volgende :

 

de kenmerken van het coaxiale kabel en verbindingsdiagram ongeschikt

schaadt het correcte functioneren van de motor

 

cable type binnen leider tot 30 meter cu=doorsnede 1,02 mm

binnen leider van 30 tot 60 meter cu=doorsnede 1,13 mm

 

Ik neem aan dat ze dat binnen koperen draadje bedoelen en van die kabel van mij is die 1 mm

 

Kan iemand dat bevestigen. Dan weet ik dat ik een dikkere kabel moet hebben

 

Bedankt al

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf nog geprobeerd (als proef) om met die 1e kabel (1,02 mm) en dan een lengte van 57 meter iets te kunnen doen, en de motor had er geen enkel probleem mee.

 

Ik denk dat je een andere richting uit moet zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

scdgro ik heb een dreambox misschien kan die dat niet aan. Weet niet of wat jij voor een doos hebt ?

 

Misschien de ene wel en de andere niet tenzij je ook en dreambox heb dan houd het op

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vrij nieuw model van echostar : DSB 880 CI icm een stabitalia hh 120 disecq 1.2

En stab geeft dezelfde specs van de kabel. En ook dat ie min. H 125 moet zijn.

 

Als ik zo redeneer, een dikkere doorsnede geeft alleen minder ohmse weerstand, geen wijziging van impedantie.

De stuurfrequentie voor de motor is te laag om veel cap. lek te krijgen.

 

Verder draait ie wel als je met de ab de schotel aanstuurt

 

Dit alles bij elkaar opgeteld denk ik er toch zeer sterk aan dat het niet aan de kabel ligt.

 

En anders met een snoertje van een paar meter ff proberen. Dan weet je het zeker.

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...